Πτώση της τάξης του 20% εμφάνισε ο τζίρος στα εμπορικά καταστήματα, κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των Εμπορικών Συλλόγων όλης της χώρας.
Η μείωση στην εμπορική αγορά της Αθήνας κυμάνθηκε μεταξύ 11% και 20% ενώ αντίστοιχο ήταν το εύρος πτώσης και στη Θεσσαλονίκη, όπως και στον Πειραιά.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της ΕΣΕΕ, μία στις δύο επιχειρήσεις επέλεξε να διαμορφώσει το ποσοστό των εκπτώσεων μεταξύ 21% και 40%, μία στις τέσσερις μεταξύ 41% και 50%, δύο στις δέκα μικρότερη του 20% και μία στις δέκα πραγματοποίησε εκπτώσεις μεγαλύτερες από 50%.
Όσον αφορά τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ένδυσης – υπόδησης, παρατηρήθηκε διαφοροποίηση στο ύψος των εκπτώσεων σε σύγκριση με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις.
Συγκεκριμένα το ποσοστό των επιχειρήσεων που πραγματοποίησε εκπτώσεις μεταξύ 41% και 50% ήταν μεγαλύτερο κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες.
Σχετικά με τις πωλήσεις, το 83% των επιχειρηματιών δήλωσε ότι κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, το 13% ότι κινήθηκε στα ίδια επίπεδα και 4% σε καλύτερα.
Παράλληλα, η άποψη της πλειονότητας των επιχειρηματιών, για το ποια ήταν η καλύτερη περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων, ήταν η πρώτη περίοδος, δηλαδή από 9/1/2016 έως 31/1/2016.
Επίσης, ένας στους τέσσερις επιχειρηματίες δήλωσε ότι δεν υπήρχε διαφορά, όσον αφορά την αγοραστική κίνηση μεταξύ των τριών δεκαπενθήμερων.
Για τα καταστήματα που άνοιξαν την Κυριακή, 15 Ιανουαρίου, το 48% των επιχειρηματιών πιστεύει ότι το άνοιγμα του καταστήματος την Κυριακή επηρέασε αρνητικά τον συνολικό τζίρο της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου, το 38% ότι δεν τον επηρέασε και μόλις το 15% δηλώνει ότι συνέτεινε θετικά.
Στο ίδιο πλαίσιο, μόλις το 2% προχώρησε σε πρόσληψη υπαλλήλου για να καλύψει την ανάγκη απασχόλησης προσωπικού για τη λειτουργία του καταστήματος τις Κυριακές. Στο 31% επεκτάθηκε το ωράριο εργασίας των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων και στο 67% ο ιδιοκτήτης επωμίστηκε προσωπικά την κάλυψη αυτής της ανάγκης.