Μειωμένη ήταν η κίνηση των εμπορικών καταστημάτων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΕΜΥ της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).
«Για ακόμα μια χρονιά, η εμπορική κίνηση της εορταστικής αγοράς βαίνει μειούμενη» συμπέρανε η Συνομοσπονδία, αποδίδοντας την πτώση του τζίρου στη β’ αξιολόγηση, τη μείωση των εισοδημάτων και την αύξηση των φόρων.
Στα παραπάνω, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, προστίθεται τόσο η νεοφερμένη πρακτική της «Black Friday», η οποία προηγήθηκε της εορταστικής περιόδου – και στην ουσία απορρόφησε σημαντικό τμήμα του διαθέσιμου εισοδήματος – όσο και οι επικείμενες χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες ξεκίνησαν αμέσως μετά τις γιορτές.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα ευρήματα του ΙΝΕΜΥ, το 76% των επιχειρήσεων παρουσίασε χαμηλότερα επίπεδα τζίρου έναντι του 2015, ενώ μόλις το 7% σημείωσε μεγαλύτερο κύκλο εργασιών.
Στον κλάδο της ένδυσης – υπόδησης, το ποσοστό των καταστημάτων που σημείωσε μειωμένες πωλήσεις, ανήλθε στο 88%. Στον αντίποδα, το μικρότερο ποσοστό πτώσης εμφανίστηκε στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων (58%).
Επιπλέον, το 28% δήλωσε ότι η μείωση ανέρχεται σε ποσοστό άνω του 40% και το 12% σε ένα εύρος μεταξύ 31% και 40%. Ουσιαστικά, τέσσερις στις 10 επιχειρήσεις που είχαν μείωση πωλήσεων, φαίνεται πως απώλεσαν πάνω από το 30% του τζίρου τους, μέσα σε έναν χρόνο, τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς.
«Ελπίζουμε πως οι 50 ημέρες των χειμερινών εκπτώσεων με συνολικό τζίρο 5,4 δισ. ευρώ, που έχουν ήδη ξεκινήσει, θα μπορέσουν να καλύψουν ένα μεγάλο μέρος του χαμένου τζίρου από τα 4 δισ. ευρώ, των 15 ημερών της εορταστικής περιόδου, που δυστυχώς δε δικαίωσε, για άλλη μια χρονιά, τις αρχικές προσδοκίες του εμπορικού κόσμου» ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης.