Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Μάρδας: Τρόφιμα και ποτά η αιχμή του δόρατος των ελληνικών εξαγωγών

Μάρδας: Τρόφιμα και ποτά η αιχμή του δόρατος των ελληνικών εξαγωγών
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Δημήτρης Μάρδας, Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), Εξαγωγές, Τρόφιμα,

«Τρόφιμα και ποτά είναι η αιχμή του δόρατος των ελληνικών εξαγωγών», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Μάρδας, με αφορμή τη συνδιοργάνωση από το υπουργείο Εξωτερικών και τη ΔΕΘ-Ηelexpo διαβαλκανικού φόρουμ για τα τρόφιμα και τα ποτά, που θα γίνει στις 7 και 8 Ιουλίου στη Θεσσαλονίκη.

Σε αυτό το φόρουμ, σύμφωνα με τον κ. Μάρδα, θα υπάρξουν επαφές ανάμεσα σε εξαγωγείς και εισαγωγείς όλων των χωρών των Βαλκανίων με στόχευση τη βελτίωση των ανταλλαγών των προϊόντων τροφίμων. Παράλληλα σχεδιάζεται η διοργάνωση δύο ακόμη φόρουμ, ενός για τις χώρες του Εύξεινου Πόντου που θα γίνει μετά τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, και ενός για τις Μεσογειακές χώρες που θα πραγματοποιηθεί αργότερα στην Αθήνα.

Οι λεπτομέρειες για τη διοργάνωση του φόρουμ εξετάστηκαν σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στη ΔΕΘ-Helexpo παρουσία του κ. Μάρδα και της διοίκησης της ΔΕΘ και με τη συμμετοχή εκπροσώπων παραγωγικών φορέων, επιμελητηρίων, συνδέσμων και των πανεπιστημίων της πόλης.

«Την πρώτη μέρα θα κληθούν υπουργοί από τις βαλκανικές χώρες και θα κάνουν μια παρουσίαση θεμάτων σχετικών με το αντικείμενο. Τη δεύτερη μέρα θα γίνουν επιχειρηματικές επαφές και ένα σύνολο ομιλιών όπου θα δίνεται έμφαση κατ΄ αρχάς στη δομή των αγορών των εν λόγω κρατών, σε θέματα αγροτικών προϊόντων, τροφίμων και ποτών, προδιαγραφών, ιχνηλασιμότητας των προϊόντων αλλά και χρηματοοικονομικών προϊόντων», ανέφερε ο υπουργός.

Τη σημασία της εξωστρέφειας υπογράμμισε, από την πλευρά της, η αναπληρώτρια γενική γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Αναπτυξιακής Συνεργασίας, Βούλα Τεκτονίδου. «Η οικονομική διπλωματία είναι η πιο έξυπνη διπλωματία», είπε και τόνισε ότι στόχος της προσπάθεια είναι η δημιουργία ενός “brand name” για τα ελληνικά προϊόντα. «Έχουμε τη στόχευση να κάνουμε γνωστά τα τρόφιμα και τα ποτά μας, να τα κάνουμε συνήθεια, έξη, ώστε όταν κάποιος πηγαίνει στα βαλκανικά σούπερ μάρκετ να επιλέγει ένα ελληνικό κρασί αυθόρμητα, έχοντας στο μυαλό του ότι μέσα σε ένα μπουκάλι κρύβεται η Ελλάδα, αυτό το καταπληκτικό μέρος όπου πέρασε τις διακοπές του», είπε χαρακτηριστικά.

«Σκοπός της διοργάνωσης είναι να φέρουμε σε επαφή την ελληνική επιχειρηματική κοινότητα με τις αντίστοιχες επιχειρηματικές κοινότητες των Βαλκανίων», επισήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo, Τάσος Τζήκας, και προσέθεσε: «Θέλουμε να καθιερώσουμε το φόρουμ, θέλουμε να κάνουμε τη Θεσσαλονίκη έδρα ενός πολύ σημαντικού διαβαλκανικού φόρουμ που θα προσπαθήσει να διευρύνει την οικονομική συνεργασία στα Βαλκάνια. Θεωρούμε ότι τα τρόφιμα και τα ποτά είναι ένας στρατηγικός κλάδος για την ελληνική οικονομία και για την οικονομία της περιοχής και πάνω σε αυτή τη βάση θέλουμε να χτίσουμε καλύτερες βάσεις σε ό,τι αφορά τις εισαγωγές και εξαγωγές σε όλες τις χώρες των Βαλκανίων». Έκανε, εξάλλου, λόγο για ένα νέο ξεκίνημα και εκτίμησε ότι το φόρουμ θα βοηθήσει προς την κατεύθυνση «να γίνει η Θεσσαλονίκη ένα Βαλκανικό Νταβός».

Σχετικά άρθρα