Σε αναστολή διαπραγμάτευσης της μετοχής του ΟΛΠ προχώρησε λίγο μετά τις 14:00 η διοικούσα επιτροπή του ΧΑ, εν αναμονή του ανοίγματος των δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση του 67% του Οργανισμού.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η διάθεση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ είναι το κρίσιμο στοίχημα για την πορεία των αποκρατικοποιήσεων στη χώρα μας, προκειμένου η Ελλάδα να μπει στο χάρτη των διεθνών επενδυτικών κεφαλαίων.
Παρά το γεγονός ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει γνωστοποιήσει τον αριθμό των δεσμευτικών προσφορών που υποβλήθηκαν στην Morgan Stanley στο Λονδίνο, πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν ότι η μοναδική προσφορά που έχει στα χέρια του Ταμείο, είναι αυτή της κινεζικής COSCO.
Ο έτερος βασικός διεκδικητής η Δανέζικη Maersk, φέρεται να επιδεικνύει έντονο ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, οι δεσμευτικές προσφορές του οποίου θα υποβληθούν σε τρεις μήνες.
Στο διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα γίνει ταυτόχρονα με το άνοιγμα των προσφορών και άνοιγμα των αποτιμήσεων για την αξία του Οργανισμού από τους δύο ανεξάρτητους αποτιμητές και θα ληφθεί υπόψη αυτή με τη μεγαλύτερη αξία.
Πάντως ανεξάρτητα από το ύψος των αποτιμήσεων, αν τελικά η κινεζική cosco είναι ο μοναδικός διεκδικητής για το λιμάνι του Πειραιά, ανάλογα με το ύψος της προσφοράς που έχει υποβάλλει , το ΤΑΙΠΕΔ θα ζητήσει βελτίωσή της.
Στελέχη της λιμενικής αγοράς τόνισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η χρηματιστηριακή αξία αυτή τη στιγμή του ΟΛΠ, δηλαδή το συνολικό τίμημα που θα πλήρωνε κάποιος εάν αγόραζε το σύνολο των μετοχών του οργανισμού που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, ανέρχεται περίπου στα 250 εκατ. ευρώ.
Επίσης ανέφεραν, ότι ανεξάρτητα από το ύψος του τιμήματος που έχει κατατεθεί ήδη για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών, ο υποψήφιος επενδυτής αναλαμβάνει ένα μεγάλο ρίσκο επένδυσης στη συγκεκριμένη περίοδο που διανύουμε.