Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Πρωταθλήτρια στη φορολόγηση της βενζίνης η Ελλάδα

Πρωταθλήτρια στη φορολόγηση της βενζίνης η Ελλάδα
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Αυστρία, Βέλγιο, Βενζίνη, Βρετανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Μνημόνιο, Οικονομική Κρίση, Πορτογαλία, Φόρος,

Τον τέταρτο υψηλότερο φόρο στην βενζίνη έχει η Ελλάδα σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε, σύμφωνα με το εβδομαδιαίοo Oil Bulletin το οποίο εκδίδει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Όπως επεσήμανε και η ΠΟΠΕΚ, το 67,16% στην τιμή της αμόλυβδης βενζίνης αντιστοιχεί σε… φόρους, οι οποίοι μάλιστα βρίσκονται ήδη 86% πάνω από την χαμηλότερη φορολόγηση που επιτρέπει η Ε.Ε μέσω της Οδηγίας 2003/96.

Συγκεκριμένα, με ΦΠΑ στο 23% και με τον ΕΦΚ στην αμόλυβδης στα 0,68 ευρώ το λίτρο, η Ελλάδα ξεπερνά κατά πολύ χώρες όπως τη Βρετανία, τη Γαλλία, το Βέλγιο και την Αυστρία καθώς και τις χώρες που επίσης πέρασαν κρίση ή και μνημόνια, όπως η Πορτογαλία, η Ιταλία και η Ισπανία, σε ότι αφορά το ύψος της φορολόγησης στα καύσιμα.

 

ΦΠΑ %
Αμόλυβδη Ντίζελ Πετρέλαιο
95 οκτ. κίνησης θέρμανσης
Ουγγαρία 27 27 27
Κροατία 25 25 25
Δανία 25 25 25
Σουηδία 25 25 25
Φινλανδία 24 24 24
Ρουμανία 24 24 24
Ελλάδα 23 23 23
Ιρλανδία 23 23 13,5
Πολωνία 23 23 23
Πορτογαλία 23 23 23
Ιταλία 22 22 22
Σλοβενία 22 22 22
Βέλγιο 21 21 21
Τσεχία 21 21 21
Λετονία 21 21 21
Λιθουανία 21 21 21
Ολλανδία 21 21 21
Ισπανία 21 21 21
Αυστρία 20 20 20
Βουλγαρία 20 20 20
Εσθονία 20 20 20
Γαλλία 20 20 20
Σλοβακία 20 20
Βρετανία 20 20 5
Κύπρος 19 19 19
Γερμανία 19 19 19
Μάλτα 18 18 18
Λουξεμβούργο 17 17 14

 

Σε καλύτερη… μοίρα φαίνεται πως κινείται η φορολόγηση του πετρελαίου κίνησης με ΕΦΚ στα 0,339 ευρώ το λίτρο, αν και ο ΦΠΑ παραμένει και εκεί στα ύψη.

Η προοπτική λοιπόν να αυξηθεί ο ΕΦΚ κατά 10-15 λεπτά το λίτρο, όπως πρότεινε ο Τρύφωνας Αλεξιάδης, για να γλιτώσουν οι αυξήσεις των τελών κυκλοφορίας του 2017, απλά και… παράλογα θα εκτοξεύσει την Ελλάδα στην κορυφή της λίστας της Ε.Ε.

 

ΕΦΚ (ανά λίτρο σε ευρώ)
Αμόλυβδη Ντίζελ Πετρέλαιο
95 οκτ. κίνησης θέρμανσης
Ουγγαρία 121,500 111,755 111,755
Τσεχία 12,840 10,950 2,375
Σουηδία 5,630 4,847 3,904
Δανία 4,568 3,127 2,453
Κροατία 3,860 3,060 0,343
Ρουμανία 2,035 1,897 1,897
Πολωνία 1,669 1,459 0,232
Ολλανδία 0,774 0,490 0,490
Ιταλία 0,728 0,617 0,403
Βουλγαρία 0,710 0,645 0,050
Ελλάδα 0,680 0,339 0,238
Γερμανία 0,655 0,470 0,061
Φινλανδία 0,653 0,498 0,187
Γαλλία 0,631 0,481 0,076
Πορτογαλία 0,618 0,402 0,343
Βέλγιο 0,615 0,438 0,019
Ιρλανδία 0,608 0,499 0,122
Βρετανία 0,580 0,580 0,111
Σλοβακία 0,570 0,406 0,000
Σλοβενία 0,560 0,476 0,277
Μάλτα 0,519 0,442 0,202
Αυστρία 0,493 0,410 0,109
Κύπρος 0,490 0,461 0,135
Λουξεμβούργο 0,462 0,335 0,010
Ισπανία 0,462 0,368 0,087
Λιθουανία 0,434 0,330 0,021
Εσθονία 0,423 0,393 0,111
Λετονία 0,420 0,342 0,066

Παράλληλα θα εντείνει την φοροκαταιγίδα που πλήττει τους Έλληνες φορολογούμενους εδώ και μήνες και φυσικά θα αποτελέσει ένα άμεσο χτύπημα στην κατανάλωση, με τον Έλληνα καταναλωτή – ο οποίος ήδη επιβαρύνεται με υψηλό ειδικό φόρο, από ότι καταναλωτές πολύ πλουσιότερων χωρών και με μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη – να είναι για μία κόμη φορά το θύμα.

Εκτός αυτού, για μία ακόμη φορά η ελληνική κυβέρνηση επιχειρεί να ενισχύσει την… παραοοικονομία, σε μία χώρα η οποία ήδη πλήττεται από το λαθρεμπόριο καυσίμων και για την πάταξη του οποίου, η αύξηση της φορολόγησης προφανώς και δεν είναι η λύση.

Σχετικά άρθρα