Στα 130 εκ.ευρώ φτάνει το πρόστιμο που επέβαλε το αρμόδιο τελωνείο Αθήνας στις δύο θυγατρικές εταιρείες των κολοσσών της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας “MERCEDES BENZ ΕΛΛΑΣ Α.Ε” και “BMW Α.Ε” μετά την ολοκλήρωση των πορισμάτων του ΣΔΟΕ, τα οποία φέρνει στο φως της δημοσιότητας ο Θάνος Πασχάλης στο newpost.gr.
Σύμφωνα με το επίμαχο ρεπορτάζ, τα πορίσματα οποία καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι την περίοδο 2011-2013 οι δύο συγκεκριμένες θυγατρικές έκαναν εισαγωγές των οχημάτων τους στη χώρα μας, υποτιμολογώντας κατά πολύ την εργοστασιακή τους αξία προκειμένου να αποφύγουν την καταβολή Φ.Π.Α και το φόρο πολυτελείας.
Οι δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις που διέφυγαν της καταβολής είναι για τη μεν “MERCEDES BENZ ΕΛΛΑΣ Α.Ε” τα 20.607.279 ευρώ για τη δε “BMW Α.Ε” τα 11.975.246 ευρώ, αποκομίζοντας έτσι μέσω της δασμοφοροδιαφυγής κέρδος 32,6 εκ. ευρώ.
Τα πορίσματα έχουν αποσταλεί στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων προκειμένου να προχωρήσει στην είσπραξη του προστίμου ,ενώ για την ίδια υπόθεση ασκήθηκαν από τους οικονομικούς εισαγγελείς ποινικές διώξεις κατά των υπευθύνων των δύο θυγατρικών εταιρειών για λαθρεμπορία και ξέπλυμα μαύρου χρήματος.
Το newpost.gr με δημοσίευμά του από τον Μάιο του 2013 είχε φέρει στο φως τις προκλητικές πρακτικές που ακολουθούν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες για να φοροδιαφεύγουν προκλητικά, κατά συρροή, στερώντας πολλά εκατομμύρια από το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ παράλληλα διαστρεβλώνουν τον ανταγωνισμό στον κλάδο, δυσχεραίνοντας την θέση των ελληνικών εταιρειών οι οποίες βρίσκονται στα πρόθυρα της καταστροφής.
Μια σημαντική κατηγορία φόρων που επιβαρύνουν τα Αυτοκίνητα, όπως είναι το Τέλος Ταξινόμησης και ο Φόρος Πολυτελείας, επιβάλλονται στην λεγόμενη αξία CIF του αυτοκινήτου και καταβάλλονται κατά τον εκτελωνισμό του.
Πρόκειται ουσιαστικά για την εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτου, δηλαδή για την τιμή που πουλάει ο κατασκευαστής στην εισαγωγική εταιρεία στην Ελλάδα. Αθροιστικά το ύψος των δύο αυτών φόρων ξεκινάει από 12% και μπορεί να φτάσει έως και το 90% της αξίας του.