Κοντά σε λύση φαίνεται ότι βρίσκεται, για άλλη μια φορά, το θέμα της εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Πληροφορίες θέλουν τον βασικό μέτοχο και επικεφαλής της εταιρείας, Νικόλαο Ταβουλάρη, να έχει δεσμευτεί, ότι θα διασφαλίσει τη μεταβίβαση των μετοχών της εταιρείας στην ONEX ELEFSIS SHIPYARDS, μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Πάντως, στην κυβέρνηση δεν έχουν σταματήσει να ετοιμάζουν το «PlanB», γράφει ο Κώστας Κετσιέτζης στο Capital.gr.
Πηγές που παρακολουθούν τις διαδικασίες αναφέρουν στο Capital.gr, πως η αναφορά του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων από το βήμα του Φόρουμ των Δελφών στο θέμα των Ναυπηγείων, δεν ήταν καθόλου τυχαία.
«Είμαστε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση μίας ακόμη μεγάλης επένδυσης, της μεταβίβασης των Ναυπηγείων Ελευσίνας στην εταιρεία ONEX», είπε την προηγούμενη εβδομάδα ο κ. Γεωργιάδης.
Όπως, καθόλου τυχαία, δεν θεωρείται και η δήλωση του Αμερικανού Πρέσβη, Τζέφρι Πάιατ σε πρόσφατη συνέντευξή του στην «Καθημερινή», όπου δήλωσε ότι οι ΗΠΑ είναι έτοιμες να επενδύσουν στην Ελλάδα μέσω της Διεθνούς Επιχείρησης Οικονομικής Ανάπτυξης (DFC), κάνοντας ειδική αναφορά στα Ναυπηγεία της Ελευσίνας.
«Βλέπουμε τα ναυπηγεία της Ελευσίνας ως μοντέλο παρόμοιο με εκείνο της Σύρου, όπου μια αμερικανική εταιρεία, η ONEX, συνεργάστηκε με επιτυχία με δύο ελληνικές κυβερνήσεις», είχε δηλώσει ο κ Πάιατ αναφέροντας, μάλιστα, ότι θα ήταν «ένα τεράστιο βήμα εάν μπορούσαμε να προσδιορίσουμε μια επιλογή για την επόμενη γενιά φρεγατών της Ελλάδας και να κάνουμε την συμπαραγωγής τους στην Ελευσίνα».
Σε ετοιμότητα το PlanB
Οι ίδιες πηγές σημειώνουν πως, με το που έληξε η κατάσταση συναγερμού με την πανδημία, τα στελέχη των τριών υπουργείων που έχουν αναλάβει την υπόθεση των Ναυπηγείων (Οικονομικών, Ανάπτυξης και Άμυνας), άρχισαν και πάλι τις πιέσεις προς την διοίκηση της εταιρείας ώστε να προχωρήσει η διαδικασία εξυγίανσης, βάσει των όσων προβλέπει το άρθρο 106 του Πτωχευτικού Κώδικα.
Παράλληλα, σημειώνουν, πως η ONEX στις αρχές του μήνα έστειλε επιστολή στους μετόχους της Ναυπηγεία Ελευσίνας ΑΕ, ζητώντας να μάθει τις προθέσεις τους σχετικά με τη μεταβίβαση.
Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως ο κ. Ταβουλάρης, δεσμεύτηκε να εξασφαλίσει την έγκριση της πλειοψηφίας των μετόχων μέχρι το τέλος της εβδομάδας.
Ωστόσο, δεν έχει εγκαταλειφθεί και το εναλλακτικό σχέδιο, που προβλέπει την ανάληψη του ελέγχου από το Δημόσιο, μέσω της μετοχοποίησης των χρεών της επιχείρησης, σε περίπτωση που δεν υπάρξει συμφωνία.
Ωστόσο, στόχος παραμένει η αποφυγή του PlanB, καθώς αν περάσουν τα Ναυπηγεία σε κρατικό έλεγχο θα υπάρξουν προβλήματα και καθυστερήσεις στη διαδικασία εξυγίανσης, λόγω μεταξύ άλλων και της κοινοτικής νομοθεσίας για τις κρατικές ενισχύσεις.
Η μεταβίβαση των μετοχών στην ONEX ELEFSIS SHIPYARDS κρίνεται απαραίτητη καθώς έτσι θα υπάρξουν εγγυήσεις για την ομαλή μετάβαση στη νέα εποχή.
Μετά από διαπραγμάτευση με τους πιστωτές θα εκπονηθεί ένα σχέδιο εξυγίανσης βάσει του άρθρου 106 του Πτωχευτικού Κώδικα, το οποίο θα προβλέπει διακανονισμό οφειλών και μακροχρόνιες ρυθμίσεις. Στη συνέχεια αυτό το σχέδιο θα πρέπει να εγκριθεί από το πρωτοδικείο, αφού υπάρξει σύμφωνη γνώμη των πιστωτών.
Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις οι οφειλές των Ναυπηγείων Ελευσίνας φθάνουν τα περίπου 230 εκατ. ευρώ με τους μεγαλύτερους πιστωτές να είναι τα Ασφαλιστικά Ταμεία, το Δημόσιο, οι εργαζόμενοι και η Alpha Bank στην οποία οφείλονται περίπου 80 εκατ. ευρώ.
Όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Ανάπτυξης μαζί με τις οφειλές προς το Πολεμικό Ναυτικό οι υποχρεώσεις των Ναυπηγείων Ελευσίνας ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ.