Άλλη μια μεγάλη διεθνής αεροπορική εταιρεία οδηγείται στη χρεοκοπία εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού.
Η κολομβιανή αεροπορική εταιρεία Avianca υπέβαλε αίτηση πτώχευσης, αποδίδοντας την κατάρρευση της στον «απρόβλεπτο αντίκτυπο της πανδημίας Covid-19», σύμφωνα με δήλωση της εταιρείας.
Η Avianca, η οποία ιδρύθηκε το 1919, είναι η δεύτερη παλαιότερη αεροπορική εταιρεία με αδιάκοπη -έως τώρα- λειτουργία.
Στα τέλη του περασμένου έτους, ήταν η τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στη Λατινική Αμερική με βάση το μερίδιο αγοράς, μετά την LATAM Airlines της Χιλής και την GOL Linhas Aéreas της Βραζιλίας.
Ο ιστορικός αερομεταφορέας αποτελεί επίσης μέρος της Star Alliance, του βιομηχανικού ομίλου που περιλαμβάνει άλλους μεγάλους παίκτες του κλάδου όπως η Lufthansa και η Singapore Airlines.
Πέρυσι, μια εταιρεία χαρτοφυλακίου που ήταν συνδεδεμένη με την United Airlines αγόρασε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της Avianca.
Η Avianca είναι η τελευταία μεγάλη αεροπορική εταιρεία που υπέκυψε στο βάρος των τεράστιων απωλειών ελέω κορωνοϊού, που έχει καθηλώσει τα αεροπλάνα στο έδαφος, έχει προκαλέσει μαζικές ακυρώσεις δρομολογίων και έχει αφήσει χωρίς δουλειά και αποδοχές χιλιάδες εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο.
Τον περασμένο μήνα, η Virgin Australia κατέρρευσε μετά την αποτυχία κρατικής διάσωσης.
Τον Μάρτιο, ο βρετανικός αερομεταφορέας Flybe μπήκε σε καθεστώς οικονομικής διαχείρισης, από τη στιγμή που δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει στις ζημιές που προκάλεσε η πανδημία.
Ο αερομεταφορέας της Κολομβίας εξήγησε ότι χτυπήθηκε σκληρά από το lockdown σε όλο τον κόσμο.
Από τις χώρες όπου η Avianca εκτελεί πτήσεις, αυτήν τη στιγμή το 88% υπόκειται σε ολικούς ή μερικούς περιορισμούς ταξιδιών, σύμφωνα με την εταιρεία.
Η απόφαση να υποβάλει αίτηση πτώχευσης ελήφθη με σκοπό την «προστασία και διατήρηση των λειτουργιών της» καθώς συνεχίζεται η πανδημία, ανέφερε.
Η Avianca απασχολεί άμεσα 21.000 άτομα σε ολόκληρη τη Λατινική Αμερική, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 14.000 στην Κολομβία, όπου υπηρετεί ως εθνικός αερομεταφορέας της χώρας.
Η αεροπορική εταιρεία διαθέτει στόλο 89 αεροσκαφών, τα οποία πραγματοποιούν περίπου 700 πτήσεις την ημέρα.
Ωστόσο, φέτος οι πτήσεις έχουν ακινητοποιηθεί από τα μέσα Μαρτίου, μειώνοντας τα ενοποιημένα έσοδά της κατά περισσότερο από 80% και ασκώντας σημαντική πίεση στα ταμειακά αποθέματά της.