Στην αναστολή της λειτουργίας της εταιρείας Airfasttickets προχώρησε η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) επειδή χρωστούσε 45 εκατομμύρια στις αεροπορικές εταιρείες για το μήνα Μάιο.
Όπως αναφέρει το βρετανικό Travel Weekly και το TTG, η ΙΑΤΑ αναφέρει στην επιστολή της προς τις αεροπορικές εταιρείες: «Θέτουμε προσωρινά εκτός αγοράς το βρετανικό γραφείο της Airfasttickets εξαιτίας της αδυναμίας της εταιρείας να τηρήσει τις ημερομηνίες πληρωμών των λογαριασμών της για την εκκαθάριση των πωλήσεων του μηνός Μαΐου».
Προσθέτει ότι «αναστέλλουμε τη λειτουργία της εταιρείας και στην Ελλάδα και τη Γερμανία λόγω της κοινής ιδιοκτησιακής δομής αυτών των πρακτορείων».
Η ΙΑΤΑ αναφέρει ακόμα στην επιστολή της ότι τα ποσά που βρίσκονται σε «ρίσκο» στη βρετανική αγορά είναι 14 εκατ. ευρώ, στη Γερμανία 22 εκατ. και στην Ελλάδα 9 εκατ. ευρώ.
Η Airfasttickets ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 2009 αλλά μετέφερε την έδρα της στις ΗΠΑ με την προοπτική να προχωρήσει σε δημόσια προσφορά για την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο.
Λειτουργεί online ταξιδιωτικά πρακτορεία σε Ελλάδα, Βρετανία, Γερμανία και Ρωσία.
Για το θέμα η Airfasttickets έβγαλε ανακοίνωση:
«Με αφορμή αναπαραγωγή δημοσιεύματος, σχετικά με την υποτιθέμενη κίνηση της ΙΑΤΑ εναντίoν της εταιρείας, για διεκδίκηση καθυστερούμενων πληρωμών ύψους 45 εκατ. ευρώ, η Airfasttickets International επισημαίνει τα ακόλουθα:
Το δημοσίευμα είναι ανακριβές, διότι καμία αναστολή online πωλήσεων δεν υφίσταται και όλα τα site των εταιρειών του Ομίλου, σε όλες τις χώρες, λειτουργούν κανονικά.
Δεν υφίσταται ληξιπρόθεσμη οφειλή της Airfasttickets σε κανέναν προμηθευτή.
Στη Μεγάλη Βρετανία, δραστηριοποιείται θυγατρική εταιρεία της Airfasttickets International. Παρ’ όλα αυτά ούτε για εκείνη ούτε για κάποια άλλη εταιρεία του Ομίλου υφίστανται οικονομικές εκκρεμότητες, για τις οποίες να έχει περάσει το νόμιμο χρονικό διάστημα τακτοποίησής τους.
Ουδέποτε, πόσο μάλλον τις τελευταίες 50 μέρες, δεν έχει τεθεί έλεγχος στις συναλλαγές της Airfasttickets. Η επικοινωνία η οποία έχει πραγματοποιηθεί μεταξύ της ιδιοκτησίας της εταιρείας και της ΙΑΤΑ αφορούσε στην παράταση των εγγυητικών επιστολών, λόγω της δυναμικής αύξησης των πωλήσεων της Airfasttickets, η οποία έφτασε το 1.937% στο διάστημα 2013-2014. Με βάση το συμβόλαιο της Airfasttickets με την ΙΑΤΑ, η εταιρεία έχει το δικαίωμα να ζητήσει μέχρι και 60 ημέρες παράταση πληρωμής.
Όσον αφορά τις πωλήσεις της Airfasttickets, για τους μήνες Μάιο και Ιούνιο, αυτές είναι πολύ περισσότερες από ότι αναφέρεται στο δημοσίευμα.
Αναφορικά με το θέμα, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Airfasttickets κ. Νίκος Κοκλώνης, δήλωσε: «Τα ταμειακά διαθέσιμα της Airfasttickets υπερβαίνουν κατά πολύ τις συνολικές οφειλές της εταιρείας. H Airfasttickets, με κέντρο την Ελλάδα, είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη επιχείρηση στη χώρα και στον υπόλοιπο κόσμο, στον Κλάδο της διακίνησης επιβατών. Η ποιότητα των υπηρεσιών μας, σε συνδυασμό με τις χαμηλές μας τιμές, έχουν οδηγήσει την εταιρεία μας στην τιμητική θέση Νο. 3 σε όλη την Ευρώπη. Είναι πάγια θέση και πεποίθησή μας ότι στους καταναλωτές αξίζουν φθηνές και ποιοτικές διακοπές. Αυτό πράτταμε. Αυτό πράττουμε. Αυτό θα πράττουμε. Η οικονομική μας ευρωστία είναι αδιαμφισβήτητη. Ευχαριστούμε τα εκατομμύρια των πελατών μας για την εμπιστοσύνη τους και δεσμευόμαστε για περαιτέρω καινοτόμες υπηρεσίες στο άμεσο μέλλον».