Στα χέρια των ιταλικών σιδηροδρόμων Ferrovie, έναντι 45 εκατ. ευρώ, περνά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς η συγκεκριμένη δεσμευτική προσφορά -του μοναδικού υποψηφίου στον τελευταίο διαγωνισμό- έγινε αποδεκτή από το ΤΑΙΠΕΔ.
Σημειώνεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βαρύνεται με 750 εκατ. ευρώ κρατικές ενισχύσεις που έχουν κριθεί παράνομες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα «σβηστούν» με την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.
Σε ανακοίνωσή του το ΤΑΙΠΕΔ σημειώνει πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ περνά στην εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. (ιταλικοί σιδηρόδρομοι) έναντι 45 εκατ. ευρώ.
Η δεσμευτική οικονομική προσφορά της εταιρείας για τη διάθεση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποσφραγίσθηκε την Πέμπτη και το ΤΑΙΠΕΔ, αφού έλαβε υπόψη την θετική εισήγηση των συμβούλων του για την εγκυρότητα της υποβληθείσας προσφοράς, τις αποτιμήσεις που εκπόνησαν δύο διαφορετικοί ανεξάρτητοι αποτιμητές και τη θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων, την έκανε αποδεκτή και ανακήρυξε τη Ferrovie ως προτιμητέο επενδυτή.
Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί άμεσα στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών θα υπογραφεί μετά από την έγκριση του Ελεγκτικού.
Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις αρμόδιες αρχές.
Η Ferrovie αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική επιχείρηση στην Ευρώπη και αναμένεται να μεταγγίσει τεχνογνωσία και εμπειρία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εντάσσοντας την ελληνική εταιρεία στον πανευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, επιτυγχάνεται η ολοκλήρωση μίας διαδικασίας, που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, και διασφαλίζει όχι μόνο τη βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξή της.
Με την εξέλιξη αυτή, ουσιαστικά τίθενται οι βάσεις για το επιτυχές κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους περίπου 750 εκατ. ευρώ.
Η “προίκα” της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Τα μεγάλα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δημιουργούν πολλαπλά προβλήματα κάνοντας την εταιρεία να μοιάζει με μία copy paste περίπτωση όπως της Ολυμπιακής καθώς τα εκατοντάδες εκατομμύρια σε κρατικές ενισχύσεις ρίχνουν την μεταπωλητική της αξία.
Ωστόσο, ο νέος ιδιοκτήτης παίρνει μεγάλη “προίκα” καθώς για ένα μεγάλο διάστημα θα έχει ως μονοπώλιο την διεξαγωγή των υπεραστικών και προαστιακών δρομολογίων της χώρας.
Για να καταλάβει κάποιος τι σημαίνει αυτό, αξίζει να αναφέρουμε πως μόνο οι επενδύσεις για την δημιουργία του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Αθήνας έχουν δαπανηθεί από το 2002 περί τα 500 εκ. ευρώ σε έργα τα οποία εξακολουθούν ενώ θα υπάρξει και συνέχεια με τα έργα επέκτασης του Προαστιακού μέχρι το Λαύριο.
Στον νέο ιδιοκτήτη όμως θα περάσουν και ο Προαστιακός Θεσσαλονίκης και ο Προαστιακός Πάτρας, που θεωρείται ως ένα επιτυχημένο εγχείρημα, τα τουριστικά τρένα του Πηλίου και των Καλαβρύτων ενώ ο εκσυγχρονισμός της γραμμής θα του επιτρέψει μέχρι να ανοίξει η αγορά και στα επιβατικά δρομολόγια να δημιουργήσει ένα πυκνό δίκτυο δρομολογίων στους 2 βασικούς διαδρόμους προς Αθήνα και Πάτρα.