Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Λογοκρισία πουριτανών! Αποσύρεται το «Χτύπα σαν άντρας» από τη διαφήμιση

ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Jumbo, Άντζελα Δημητρίου, Λογοκρισία,

Αποσύρεται η φράση «Χτύπα, Χτύπα σαν άντρας» από τη διαφήμιση των Jumbo με την Άντζελα Δημητρίου. Σε συνέχεια της πρόσφατης τηλεοπτικής διαφήμισης γνωστής εταιρείας παιχνιδιών με το σύνθημα «Χτύπα, Χτύπα σαν άντρας», η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων δημοσιοποίησε δελτίου τύπου, επισημαίνοντας “την κρισιμότητα του μηνύματος αναφορικά με την ενίσχυση της βίας κατά των γυναικών και ζητώντας την απόσυρση της συγκεκριμένης φράσης από τη διαφήμιση”. Δεν πάμε καλά. Πάει αδιάβαστο με λογοκρισία και το χιούμορ σε αυτή τη χώρα έστω και κακό.

Η αφαίρεση του μηνύματος δεν πραγματοποιήθηκε και η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων θεωρώντας το παραπάνω σύνθημα σεξιστικό και επικίνδυνο, στο βαθμό που παρουσιάζει εγκληματικές συμπεριφορές ως «κανονικότητα» ή «επικοινωνία», προχώρησε σε αίτηση ελέγχου στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ).

Τη Δευτέρα, 18/4/2014, παρουσία της Επιτροπής του ΣΣΕ, στελέχη της ΓΓΙΦ με επικεφαλής την Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Υπηρεσιών προς Πολίτες και Φορείς της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων, κα Θεοδώρα Κατσιβαρδάκου, εξέθεσαν στην Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας το έργο και τις θέσεις της ΓΓΙΦ σε σχέση με τη βία κατά των γυναικών, αποδεικνύοντας ότι η φράση «Χτύπα, Χτύπα σαν άντρας» συνιστά σεξιστικό λόγο, αντιτίθεται στη θεώρηση της ισότητας των φύλων και, τελικά, μπορεί να ενισχύσει το πρόβλημα της έμφυλης βίας.

Σύμφωνα με την απόφαση Αρ. Σ1102 του ΣΣΕ, η οποία δημοσιοποιήθηκε στις 19/4/2015, η διατύπωση «Χτύπα, Χτύπα σαν άντρας» προσκρούει στα άρθρα 1.2 και 4.1 του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας (ΕΚΔ-Ε) και πρέπει να τροποποιηθεί εντός 2 ημερών σε όλα τα μέσα δηλαδή μέχρι και την Πέμπτη 21/4/2016.

Παράλληλα, στην απόφαση του ΣΣΕ επισημαίνεται ότι «οι Αποφάσεις των Επιτροπών ισχύουν και πρέπει να εφαρμόζονται σε όλα τα μέσα που αναπτύσσεται η εκάστοτε υπό έλεγχο επικοινωνία, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών καθώς και των owned channel στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ανεξάρτητα από το εάν αυτά αναφέρονται στη σχετική αίτηση ελέγχου».

Η ΓΓΙΦ, έχοντας θέσει την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών στις προτεραιότητες της πολιτικής της, θα συνεχίσει να εργάζεται διαρκώς προς την κατεύθυνση της άμβλυνσης όλων εκείνων των παραγόντων που αναπαράγουν το πρόβλημα, με στόχο την ανατροπή των σεξιστικών στερεοτύπων, την εξάλειψη της έμφυλης βίας και την επίτευξη της ουσιαστικής ισότητας των φύλων.

Τρεις λαλούν και δυο χορεύουν…

Σχετικά άρθρα