Η ταινία Spotlight: Όλα στο φως (Spotlight) του Τομ Μακάρθι κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας.
Η ταινία, η έρευνα για την οποία χρειάστηκε χρόνια για να ολοκληρωθεί, ακολουθεί τους δημοσιογράφους που είχαν προχωρήσει το 2002 στην αποκάλυψη ότι στελέχη της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας συγκάλυπταν τις σεξουαλικές κακοποιήσεις παιδιών από ιερωμένους.
Στην εφημερίδα Boston Globe είχε δοθεί βραβείο Πούλιτζερ για τις αποκαλύψεις της όσον αφορά το σκάνδαλο.
Σε μια τελετή στην οποία κυριάρχησε ο καυστικός σχολιασμός της απουσίας μαύρων ηθοποιών από τις φετεινές υποψηφιότητες, το Spotlight ανέτρεψε όλα τα προγνωστικά κερδίζοντας το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας, ο Αλεχάντρο Ινιαρίτου κέρδισε για δεύτερη συνεχή φορά το βραβείο σκηνοθεσίας για την “Επιστροφή”, και το “Mad Max: Ο δρόμος της Οργής” έφυγε με έξι Οσκαρ (Μοντάζ, Σχεδιασμός Παραγωγής, Κοστούμια, Μακιγιάζ, Μοντάζ Ηχου, Μίξη Ηχου). Η “Επιστροφή” του Ινιαρίτου πήρε και το Οσκαρ Κινηματογραφίας.
Η Μπρι Λάρσον και η Αλίσια Βικάντερ τιμήθηκαν με τα Οσκαρ Α΄ και Β΄Γυναικείου Ρόλου, όπως αναμενόταν. Η έκπληξη έγινε στο Οσκαρ Β΄ Ανδρικού Ρόλου, το οποίο τελικά κέρδισε ο Μαρκ Ράιλανς για τον ρόλο του στη “Γέφυρα των Κατασκόπων”.
Τα Οσκαρ Σεναρίου πήγαν στο Spotlight (original) και στο Big Short (προσαρμοσμένο) και τα φαβορί “Amy: Το Κορίτσι πίσω από το όνομα”, “Τα μυαλά που κουβαλάς” και ο “Γιός του Σαούλ” κέρδισαν τα Οσκαρ Ντοκιμαντέρ, Κινουμένων Σχεδίων και Ξένης Ταινίας.
Το Οσκαρ των Ειδικών Εφέ κέρδισε το ‘Ex Machina” και o Sam Smith το Οσκαρ Τραγουδιού για “Writing’s On The Wall” από το “Spectre”. Ο Ενιο Μορικόνε τιμήθηκε με το Οσκαρ Μουσικής για τους “Μισητούς 8”.