Επειδή όλα σχεδόν τα ειδησεογραφικά sites στην χώρα μας έχουν εκτεθεί από την ανεξέλεγκτη αναπαραγωγή ενός άρθρου όπου δήθεν μια Ελληνίδα ήταν αυτή που απεκάλυψε το μέγα σκάνδαλο της Volkswagen που ξέσπασε στην Αμερική και επειδή δεν περιμένω από κανένα να προχωρήσει σε αυτοδιάψευση (αν κάποιο το κάνει μπράβο του), και επειδή σιχαίνομαι την δημοσιογραφία των εντυπώσεων δηλαδή «το θέμα είναι πιασάρικο, βάλτο να πάρουμε likes» ας δούμε μαζί την αλληλουχία των γεγονότων, κάτι που βγαίνει αβίαστα με ένα – δύο χτυπήματα στο Google search.
Το θέμα έφτασε σε μένα από κοινοποίηση φίλου που το βρήκε στο apocalypsejohn.com που με την σειρά του αναδημοσίευσε με πηγή το defencenet.gr και το pronews.gr όπου δημοσιεύεται σαν άρθρο του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου και υπογράφεται σαν Τμήμα ειδήσεων pronews.gr, στις 15:28 στις 23/09/2015 έχει τίτλο «Άννα Στεφανοπούλου: Η Ελληνίδα που εκδικήθηκε την Γερμανία του Β. Σόιμπλε και ‘έριξε’ 18 δισ. δολ. πρόστιμα στην VW” (κατ αρχήν….)
Η Άννα Στεφανοπούλου αμέσως μόλις ενημερώθηκε για την ανεξέλεγκτη αναπαραγωγή αυτού του άρθρου προχώρησε σε διάψευση.
Η ιστορία με λίγα λόγια η με περισσότερα για όποιον θέλει να ανατρέξει στις πηγές και ξέρει αγγλικά έχει περίπου ως εξής:
– ο Peter Mock και ο John German (τι ειρωνεία…) ήθελαν να κάνουν καμπάνια ότι τα αμερικάνικα αυτοκίνητα με κινητήρα diesel είναι ισάξια των Ευρωπαϊκών.
Απευθύνθηκαν στο Center for Alternative Fuels Engines and Emissions του πανεπιστημίου West Virginia (WV) -άλλη ειρωνεία (WV εναντίον VW), που είχε την τεχνογνωσία από παλαιότερες έρευνες όπου είχαν αναπτύξει μεθόδους μέτρησης ρύπων σε πραγματικό χρόνο δηλαδή κατά την διάρκεια ταξιδιού στον δρόμο και όχι στα συνεργεία, ΚΤΕΟ κλπ.
Έκαναν το τεστ στην διαδρομή San Diego – Seattle , 2080 χλμ., τα αποτελέσματα αναλύθηκαν στο κέντρο του Πανεπιστημίου από την ομάδα του Daniel Carder τον Μάϊο του 2014.
Μετά απευθύνθηκαν στην CARB ( Californian Air Resource Board) και την EPA (US Environment Protection Agency).
Η VW αρνιόταν μέχρι που βρέθηκε στα δύο στενά όταν απειλήθηκε με άρση της άδειας κυκλοφορία των μοντέλων της του 2016 οπότε και αναγκάστηκε να παραδεχτεί αυτό που αποτελεί το μεγαλύτερο σκάνδαλο στην αυτοκινητοβιομηχανία που απειλεί να πάρει ανυπολόγιστες διαστάσεις καθώς μιλάνε για 11 εκατ. πειραγμένα αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο (500 χιλ στην Αμερική).
Τα εύσημα της αποκάλυψης ανήκουν στους Peter Mock και John German και στο ερευνητικό εργαστήριο του πανεπιστημίου της Δυτικής Βιρτζίνια που καμία σχέση δεν έχει με την Άννα Στεφανοπούλου η οποία προς τιμήν της άμεσα προχώρησε σε διάψευση, όταν πολλοί Ελληναράδες της απέδωσαν εκδικητικές τάσεις κατά του Σόϊμπλε.
Το κέντρο αυτό (Center for Alternative Fuels Engines and Emissions του West Virginia University) δεν είναι η πρώτη φορά που έχει ασχοληθεί με το αντικείμενο.
Στα τέλη του 2012 το ICCT (International Council on Clean Transportation) χρηματοδότησε το κέντρο με $50.000 αναθέτοντάς του την σχετικό έρευνα.
Η έρευνα έγινε από μικρή ομάδα ερευνητών με επικεφαλής τον Daniel Carder, τελείωσε τον Μάϊο του 2013 οπότε και δημοσιεύτηκε.
Το ICCT παρακινήθηκε από παρόμοια έρευνα που είχε προηγηθεί από το Joint Research Center που ανήκει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και είχε παρόμοια αποτελέσματα χωρίς να προχωρήσουν παραπέρα.
Όλος ο κόσμος τραντάχτηκε από αυτό το Dieselgate εκτός από τα Ελληνικά Sites που εξακολουθούν παρά την Διάψευση να παίρνουν εκδίκηση από τον Σόϊμπλε.
Δεν γράφω τίποτα παραπάνω γιατί μπορεί να κατηγορήσουν και εμένα σαν υποστηρικτή του.