Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Νέες τεχνολογίες και Τεχνητή Νοημοσύνη: Ανησυχίες και προτάσεις

Νέες τεχνολογίες και Τεχνητή Νοημοσύνη: Ανησυχίες και προτάσεις
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Μαθητές, Σχολική Εκπαίδευση, Τεχνητή Νοημοσύνη,

Δεκάδες μαθητές από διαφορετικές χώρες κατέθεσαν προτάσεις και λύσεις για ένα ευρύ φάσμα online θεμάτων, από τον κίνδυνο των deep fake έως τις προκλήσεις του cyberbullying, στο πλαίσιο του 12ου Athens Democracy Forum, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα από την 1η έως τις 3 Οκτωβρίου και διοργανώθηκε από το Democracy & Culture Foundation σε συνεργασία με τους The New York Times.

Οι μαθητές Dagur Jónsson, Þórey María Kolbeins, Nahia Sierra Lopez και Marta Männiste εξέφρασαν τις ανησυχίες τους σχετικά με τους κινδύνους που ενέχουν οι νέες τεχνολογίες και πρότειναν λύσεις που θα τους προστατεύσουν, αλλά και θα καθοδηγήσουν γονείς και εκπαιδευτικούς.

Από αριστερά: Dajur Jonsson – Porey Maria Kolbeins – Nahia Sierra Lopez – Marta Manniste

Η Þórey María Kolbeins από την Ισλανδία συνόψισε τις ανησυχίες των παιδιών, αναφέροντας ότι το υπάρχον νομικό σύστημα δεν είναι επαρκές για την αντιμετώπιση των κινδύνων και ότι δεν μπορεί να συμβαδίσει με τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας.

Þórey María Kolbeins

Όπως τόνισε, το εκπαιδευτικό σύστημα δεν προάγει την κριτική σκέψη και τη συναίσθηση, καθώς η έλλειψη διδασκαλίας κριτικής σκέψης οδηγεί σε εύκολη κατανάλωση fake news, προπαγάνδας και ακατάλληλου περιεχομένου.

Υπογράμμισε επίσης τον εθισμό στο διαδικτυακό περιεχόμενο, ο οποίος μπορεί να αποκόψει τους νέους από την πραγματικότητα, καθώς και την ανάγκη για πολιτικές συμπερίληψης για ευάλωτους ανθρώπους.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας Τεχνητής Νοημοσύνης αναμένεται να αλλάξει την αγορά εργασίας και τις κοινωνίες, πιθανώς οδηγώντας σε περαιτέρω ανεργία και φτώχεια.

Τέλος, ανέφερε ότι οι γονείς χρειάζονται εκπαίδευση και υποστήριξη ώστε να μπορέσουν να καθοδηγήσουν τα παιδιά τους σε αυτούς τους κινδύνους.

Από την πλευρά της, η Nahia Sierra Lopez από τη χώρα των Βάσκων κατέθεσε προτάσεις για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών.

Nahia Sierra Lopez

Αυτή η αναβάθμιση θα περιλαμβάνει διαδραστικές τεχνολογίες AI στην εκπαίδευση και επιμορφωτικά προγράμματα από μικρές ηλικίες για την προώθηση της κριτικής σκέψης και της ενσυναίσθησης, ώστε τα παιδιά να αποκτούν κριτική προσέγγιση απέναντι στη ρητορική μίσους και να βελτιώνουν την κατανόηση και την επικοινωνία μεταξύ τους.

Επιπλέον, η προώθηση περισσότερης συμμετοχής στα κοινά και η ενίσχυση των σχολικών συμβουλίων είναι απαραίτητες, καθώς και τακτικός διάλογος σε ακανθώδη θέματα και ταμπού, προκειμένου να αυξηθεί η ορατότητα και να τονιστούν οι διακρίσεις εις βάρος ευάλωτων μαθητών.

Τονίζεται, επίσης, η επιτακτική ανάγκη για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και του σχολικού προσωπικού στις νέες τεχνολογίες και την Τεχνητή Νοημοσύνη.

Το σχολείο πρέπει να εμπνέει σεβασμό απέναντι στα ανθρώπινα δικαιώματα και να προωθεί την ανεκτικότητα και την αποδοχή μέσω καθημερινής πρακτικής και ενεργής συμμετοχής.

Είναι σημαντικό να ακούγονται οι φωνές των παιδιών και να τους επιτρέπεται να συμμετέχουν στην ενεργή λήψη αποφάσεων, προκειμένου να γίνουν σταδιακά ενεργοί πολίτες.

Παράλληλα, πρέπει να διασφαλιστεί ότι παρακολουθείται η ψυχοσωματική κατάσταση μαθητών και εκπαιδευτικών και ότι είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τυχόν προβλήματα που θα προκύψουν.

Επιπλέον, απαιτείται η ανάπτυξη προγραμμάτων, όπως το Erasmus, ώστε τα παιδιά να κατανοούν τον κόσμο και τις νέες τεχνολογίες.

Χαρακτήρισε, δε, απαραίτητο να δημιουργηθούν προγράμματα νέων τεχνολογιών και AI για τους γονείς, ώστε να μπορούν να αναγνωρίζουν τους κινδύνους και να προστατεύουν τα παιδιά τους.

Τέλος, θα πρέπει να εφαρμοστούν δωρεάν και προσβάσιμα προγράμματα ελέγχου περιεχομένου, διασφαλίζοντας την ιδιωτικότητα των νέων.

Η Marta Männiste πρόσθεσε κάποιες τελευταίες συστάσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν την εφαρμογή online υπηρεσιών AI που θα παρέχουν νομικές συμβουλές και αξιόπιστες οδηγίες σε παιδιά και γονείς σχετικά με την παραβίαση των δικαιωμάτων τους.

Αυτές οι υπηρεσίες θα τους καθοδηγούν για το πού μπορούν να απευθυνθούν και τι να κάνουν σε τέτοιες περιπτώσεις.

Marta Manniste

Ακόμη, προτείνεται η εισαγωγή επιλογών περιεχομένου και προτιμήσεων που θα επιτρέπουν στα παιδιά να επιλέγουν τι θέλουν να βλέπουν.

Επίσης, απαιτείται υποστήριξη των κοινωνικών υπηρεσιών και της ψυχικής υγείας, καθώς και ρυθμιστικοί κανόνες και έλεγχος της εφαρμογής τους.

Αυτά περιλαμβάνουν τη δημιουργία διεθνούς βάσης δεδομένων που θα προωθεί την ασφαλή χρήση της AI, την εισαγωγή εθνικών και διεθνών κωδικών για τον έλεγχο των social media σχετικά με επιβλαβές περιεχόμενο και τη διασφάλιση της πρόσβασης των παιδιών από νεαρή ηλικία χωρίς τη γονική συναίνεση.

Τέλος, συστήνεται η υποχρεωτική χρήση disclaimer σε αναρτήσεις με μη επαληθευμένο περιεχόμενο, έλεγχος της αξιοπιστίας των διαφημιστών και των εμπορικών τους μεθόδων, καθώς και η εισαγωγή συστήματος αναγνώρισης από τις εταιρείες που θα επιβραβεύει τους παρόχους ενημέρωσης και τις υπηρεσίες για τις σωστές μεθόδους επαλήθευσης.

Σχετικά με το Democracy & Culture Foundation, διοργανωτή του Athens Democracy Forum

Το Democracy & Culture Foundation ιδρύθηκε το 2019.

Η αποστολή του Ιδρύματος είναι να ενδυναμώσει την κοινωνία μέσω της συμμετοχής των πολιτών και της καλύτερης διακυβέρνησης, καθιστώντας το μια κορυφαία παγκόσμια πλατφόρμα για διάλογο και δράσης προσανατολισμένες στην εξέλιξη της δημοκρατίας και του πολιτισμού.

Δύο από τις κύριες δράσεις του Ιδρύματος του, το Athens Democracy Forum σε συνεργασία με τους The New York Times και το Art for Tomorrow, πραγματοποιούνται ετησίως και έχουν σχεδιαστεί για να συγκεντρώνουν, να συνδέουν και να προωθούν τη συνεργασία μεταξύ διακεκριμένων και αναδυόμενων φωνών για τη δημοκρατία και τον πολιτισμό.

Το Ίδρυμα διοργανώνει επίσης διεθνή έργα με τους συνεργάτες του, όπως το Teens for Democracy και το Building Blocks for Democracy.

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Ιδρύματος και να εγγραφείτε στα Social Media του Ιδρύματος.

Σχετικά άρθρα