Στη Ζάκυνθο, το Σάββατο 13 Απριλίου το Φιλοσοφικό Εργαστήριο «Γεώργιος Μοθωναίος, υπ’ αρ. 56» του Αρχαίου και Αποδεδεγμένου Σκωτικού Τύπου (ΑΑΣΤ), διοργάνωσε στην ιστορική «Λέσχη Ο Ζάκυνθος, 1839», μία εξαιρετική εκδήλωση για να τιμήσει την επέτειο των 200 χρόνων από την έκδοση στη Γενεύη της πρώτης συλλογής των Ωδών του Ανδρέα Κάλβου: «Η Λύρα, 1824».
Κεντρικός ομιλητής υπήρξε ο Ζακυνθινός Δρ. Νικόλαος Κων. Κουρκουμέλης, ο οποίος παρουσίασε με την παράλληλη προβολή διαφανειών τις απόψεις του για τις «Πιθανές πηγές της έμπνευσης του Ανδρέα Κάλβου» και απάντησε στα πολλά και εύστοχα ερωτήματα, που του ετέθησαν από το ακροατήριο.
Η εκδήλωση επενδυμένη με πλούσιο πρόγραμμα μελοποιημένων Ωδών, που ερμήνευσαν μαθητές και μαθήτριες του Μουσικού Σχολείου Ζακύνθου, υπό την διεύθυνση της καθηγήτριάς τους κυρίας Άννας Θωμά και απαγγελιών από την κυρία Αλεξάνδρα Ντούζεβιτς, συγκέντρωσε το ενδιαφέρον μεγάλου πλήθους συμπολιτών.
Την εκδήλωση χαιρέτησε εκ μέρους της αντιπροσωπείας του Υπάτου Συμβουλίου ο ιατρός κύριος Χαράλαμπος Πρίφτης, και ο αντιπρόεδρος του Μουσείου Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων κύριος Ευστάθιος Γρόππας καθώς επίσης εκ μέρους του Εργαστηρίου «Γεώργιος Μοθωναίος, υπ’ αρ. 56», οι κύριοι Παναγιώτης Καμήλος ως πρόεδρος και Χρήστος Τσαγκαρουσιάνος ως διοργανωτής και υπεύθυνος.
Σκωτικός Τύπος
Ο Αρχαίος και Αποδεδεγμένος Σκωτικός Τύπος (ΑΑΣΤ) του Ελευθεροτεκτονισμού, γνωστός απλά και ως Σκωτικός Τύπος, είναι μια ενιαία πνευματικά και εννοιολογικά σειρά 33 προοδευτικών βαθμών, οργανωμένων σε δύο διακριτές σειρές:
Τον Συμβολικό Τεκτονισμό (1°-3°) που συνήθως έχει διακριτή δομή και υπάγεται στη διοίκηση της Μεγάλης Στοάς.
Τον Φιλοσοφικό Τεκτονισμό (4°-33°), διοικούμενο από το Ύπατο Συμβούλιο (υπό την προεδρία του Υπάτου Μεγάλου Ταξιάρχη), που συνιστά και «φύλακα» (δηλαδή τον πνευματικό καθοδηγητή και «προστάτη») του Τύπου.
Ο Φιλοσοφικός Τεκτονισμός είναι μία από τις δύο κύριες εξελίξεις του Συμβολικού Τεκτονισμού (1°-3°) που ένας Διδάσκαλος Τέκτων μπορεί να ακολουθήσει για εμβάθυνση στις αρχές και έννοιες του Ελευθεροτεκτονισμού.