Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Στην πετρελαιοπαραγωγό Λιβύη οι νότιες περιοχές δεν έχουν βενζίνη και φυσικό αέριο

Στην πετρελαιοπαραγωγό Λιβύη οι νότιες περιοχές δεν έχουν βενζίνη και φυσικό αέριο
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Βενζίνη, Ενέργεια, Λιβύη, Πετρέλαιο, Φυσικό Αέριο,

Η Λιβύη, παρά το γεγονός ότι κατέχει την κατάταξη της τρίτης φθηνότερης χώρας παγκοσμίως και της φθηνότερης στον αραβικό κόσμο για τις τιμές της βενζίνης, βιώνει μια σοβαρή κρίση καυσίμων στις νότιες πόλεις της.

Αυτή η παράδοξη κατάσταση εγείρει ερωτήματα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των στρατηγικών της υπηρεσιακής (έχει λήξει η θητεία της) Κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας (GNU) για την αντιμετώπιση της κρίσης.

Μια αναφορά του «Global Petrol Press» αποκάλυψε ότι ενώ η Ιορδανία ηγείται στον αραβικό κόσμο με την υψηλότερη τιμή βενζίνης 1,635 δολάρια ανά λίτρο, η Λιβύη μπορεί να υπερηφανεύεται για τη χαμηλότερη τιμή στα 0,30 δολάρια το λίτρο.

Ωστόσο, αυτή η χαμηλή τιμή δεν αντικατοπτρίζει την κατάσταση στις νότιες πόλεις της Λιβύης, όπου οι ελλείψεις καυσίμων είναι σύνηθες φαινόμενο.

Η βενζίνη είναι ελάχιστα διαθέσιμη στα επίσημα πρατήρια, αλλά μπορεί να βρεθεί στη μαύρη αγορά για έως και 8 δηνάρια Λιβύης (1,52 ευρώ) ανά λίτρο, τιμή απρόσιτη για πολλούς.

Ο δήμαρχος της Σέμπχα, Μπελχάτζ Αλί, δήλωσε ότι το κύριο πρόβλημα στο νότο είναι «η ανεπαρκής ποσότητα καυσίμων που φτάνει στην περιοχή.

»Η αποθήκη πετρελαίου της Σέμπχα, υπεύθυνη για την τροφοδοσία ολόκληρης της νότιας περιοχής, αποτυγχάνει να καλύψει τη ζήτηση».

Ο Αλί προέτρεψε την Brega Petroleum Marketing Company να παρέχει περίπου 1,5 εκατομμύριο λίτρα καυσίμου καθημερινά, για να μετριάσει το έλλειμμα.

Στις νότιες περιοχές όπως το Κατρούν, το Ουαντί Άτμπα, και το Γκχατ, οι τιμές της βενζίνης στη μαύρη αγορά έχουν εκτοξευθεί στα 8,5 δηνάρια Λιβύης ανά λίτρο.

Ταυτόχρονα, το κόστος αερίου για μαγείρεμα σε αυτές τις αγορές έχει αυξηθεί σε πάνω από 100 δηνάρια [19,04 ευρώ] ανά φιάλη.

Ο ιδιωτικός τομέας, ο οποίος προμηθεύει φυσικό αέριο με ενοικίαση βυτιοφόρων, χρεώνει περίπου 10.000 δηνάρια χωρίς καμία κρατική επιδότηση, σε αντίθεση με τις κεντρικές και δυτικές περιοχές όπου ένας κύλινδρος κοστίζει μόνο 10 δηνάρια [1,90 ευρώ].

Αυτή η έλλειψη στη νότια Λιβύη είναι ένα επαναλαμβανόμενο ζήτημα, με τις διαδοχικές κυβερνήσεις να αποτυγχάνουν να το επιλύσουν.

Η κρίση επιδεινώνεται από την κλοπή και το λαθρεμπόριο διατεθειμένων ποσοτήτων σε ξένες αγορές, σε διογκωμένες τιμές.

Πρόσφατα, η προσωρινή/υπηρεσιακή κυβέρνηση (GNU_ δεσμεύτηκε να αυξήσει τις προμήθειες καυσίμων στην αποθήκη της Σέμπχα.

Ο Άχμεντ αλ Μεσαλάτι, εκπρόσωπος της Brega Petroleum Marketing Company, ανακοίνωσε την καθημερινή μεταφορά 2,5 εκατομμυρίων λίτρων βενζίνης από την αποθήκη της Μισράτα στη Σέμπχα, με στόχο την επίλυση της κρίσης καυσίμων και την αύξηση της χωρητικότητας αποθήκευσης.

Ανέφερε επίσης τη διανομή 1,2 εκατομμυρίων λίτρων ημερησίως στους σταθμούς της νότιας περιοχής.

Την Τρίτη 9/1, τοπικοί διαδηλωτές από την περιοχή Φεζάν έκλεισαν το κοίτασμα πετρελαίου Σαράρα, νοτιοδυτικά της Λιβύης, διαμαρτυρόμενοι για τις ελλείψεις καυσίμων και φυσικού αερίου, τις κακές δημόσιες υπηρεσίες και τις αχαλίνωτες δραστηριότητες λαθρεμπορίου.

Απείλησαν με περαιτέρω κλιμάκωση εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.

Οι πολίτες παραμένουν δύσπιστοι σχετικά με τις υποσχέσεις της κυβέρνησης της Τρίπολης για επίλυση της συνεχιζόμενης κρίσης έλλειψης καυσίμων.

Οι αναφορές δείχνουν ότι η έρημος της Λιβύης έχει γίνει μια σημαντική αγορά για τις πωλήσεις καυσίμων και το λαθρεμπόριο, που ευδοκιμεί λόγω αδύναμης επιτήρησης ασφαλείας και αστάθειας, με το πετρέλαιο να γίνεται «θύμα» συγκρούσεων και απουσίας αποτελεσματικής διακυβέρνησης.

Σχετικά άρθρα