Λίγο πριν συμπληρωθούν τρεις εβδομάδες από την τραγωδία στα Τέμπη, μυστήριο παραμένει τι προκάλεσε την έκρηξη, δευτερόλεπτα μετά τη μετωπική σύγκρουση των τρένων, μετατρέποντας τα πρώτα βαγόνια σε άμορφη μάζα.
Οι εκτιμήσεις και οι αρχικές θεωρίες για ηλεκτρικό τόξο και για τα λάδια που πυροδότησαν την ανάφλεξη καταρρίπτονται, με ειδικούς που μιλούν στο LIVE NEWS να θεωρούν πως αυτή η εικόνα προήλθε από καύσιμη ύλη, που άγνωστο ακόμα πώς, βρέθηκε στο σημείο.
Οι λαμαρίνες που… έκαναν φτερά
Όπως προκύπτει από τα επίσημα έγγραφα της Hellenic Train, τα τρία πρώτα βαγόνια της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας μετέφεραν λαμαρίνες που συνολικά ζύγιζαν 148 τόνους.
Μετά το δυστύχημα όμως οι λαμαρίνες που βρέθηκαν στο σημείο και μεταφέρθηκαν μαζί με τα υπόλοιπα συντρίμμια, φαίνεται να μην παραπέμπουν σε αυτό το μέγεθος.
«Δε φαίνεται αυτή η ποσότητα να είναι οι 150 τόνοι.
»Η εκτίμηση είναι γύρω στους 50 – 60» είπε στο Live News ο Βασίλης Παπαδόπουλος, μηχανολόγος μηχανικός.
Το μυστήριο κορυφώνεται καθώς οι ειδικοί εξηγούν πως οι λαμαρίνες ήταν αδύνατον να εξαϋλώθηκαν κατά τη διάρκεια της φωτιάς.
«Δεν μπορεί να έχει λιώσει η λαμαρίνα» τονίζει ο Κώστας Λακαφώσης.
Πώς και γιατί λοιπόν το φορτίο που βρέθηκε φαίνεται διαφορετικό από αυτό που ήταν δηλωμένο στα χαρτιά;
Τι πραγματικά υπήρχε στα τρία πρώτα βαγόνια της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας; Πόσο επηρέασε το πραγματικό φορτίο σε αυτή την ανάφλεξη;
«Είναι σημαντικό να ξέρουμε ποια ήταν η μάζα του τρένου κατά την στιγμή του ατυχήματος» συμπληρώνει ο κ. Παπαδόπουλος.
Οι αναλύσεις βάζουν σε σκέψεις για την έκρηξη, με τους ειδικούς να περιμένουν τόσο την απάντηση της εταιρείας όσο και το πόρισμα της έρευνας που ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί.
«Καύσιμη ύλη δεν αναφέρεται ότι υπάρχει, ωστόσο είναι κάτι που πρέπει να διερευνηθεί και θα πρέπει να ασχοληθούν με κάθε πτυχή του δυστυχήματος».
Το μυστήριο για την ισχυρή έκρηξη παραμένει, ένα 24ωρο πριν συμπληρωθούν τρεις εβδομάδες από την τραγωδία στα Τέμπη που συντάραξε ολόκληρη τη χώρα.
Η απάντηση της Hellenic Train
Με έγγραφο της, η Hellenic Train δίνει απάντηση στο Live News για το φορτίο της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας:
«Οι πληροφορίες αναφορικά με τα εμπορεύματα που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και τους αποδέκτες αυτών, αποτελούν εμπιστευτικές πληροφορίες, τις οποίες η Εταιρεία οφείλει να προστατεύει και να μην κοινοποιεί σε τρίτους χωρίς την εξουσιοδότηση του αντισυμβαλλόμενου (εκτός εάν υφίσταται εκ του νόμου υποχρέωση της Εταιρείας για αυτό) και σίγουρα όχι στο πλαίσιο δημοσιογραφικής έρευνας».