«Προτείνω τουλάχιστον στις μεγάλες ηλικίες να κατεβάσουμε το εξάμηνο για την χορήγηση της τρίτης δόσης, στους 4 μήνες για τους άνω των 65 και στους 5 μήνες για τους άνω των 50 ετών, γιατί είναι αυτοί που κινδυνεύουν περισσότερο να μπουν σε περιπέτειες αν μολυνθούν και νοσήσουν» τόνισε μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ, ο καθηγητής Κοινωνικής και Προληπτικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Γιάννης Τούντας.
«Το εξάμηνο είχε τεθεί, σύμφωνα με τις πρώτες μελέτες και είχε να κάνει με μέσους όρους.
»Κάποιοι μπορεί να χάνουν μεγάλο μέρος της ανοσίας τους στους 4 μήνες άλλοι, στους 5, τους 7-8.
»Αυτό που παρατηρήσαμε είναι ότι η ανοσία μειώνεται πιο γρήγορα στις μεγάλες ηλικίες, γι’ αυτό βλέπουμε περισσότερα κρούσματα, απ’ ό,τι το καλοκαίρι, πλήρως εμβολιασμένων να μολύνονται και να νοσούν και αυτό οφείλεται στην κάμψη της ανοσίας».
Ο κ. Τούντας συμπλήρωσε ότι δεν πρέπει να έχουμε την ισχύ της πλήρους εμβολιαστικής κάλυψης μετά τους 6 μήνες, εφόσον πέφτει η ανοσία.
«Άρα θα πρέπει να υπάρχει υποχρέωση να γίνει η τρίτη δόση για να ανανεωθεί το πιστοποιητικό εμβολιασμού.
»Τα δικαιώματα παρέχονται από την ύπαρξη της ανοσίας, αν η ανοσία δεν υφίσταται, δεν υφίστανται και τα δικαιώματα. Θα πρέπει, λοιπόν, σημείωσε ο κ. Τούντας να υπάρχει ένα περιθώριο 20 ημερών μετά το 6μηνο για την τρίτη δόση και ύστερα να ανανεώνεται το πιστοποιητικό.
»Επίσης, πρότεινε επίσης lockdown για τους άνω των 65 ετών στις κόκκινες περιοχές, με περιορισμό κατ’ οίκον και επαναφορά των sms για μετακίνηση έξω από το σπίτι για συγκεκριμένες ανάγκες, όπως προβλεπόταν όταν είχαμε το γενικευμένο lockdown στις ηλικίες άνω των 65 ετών, στις κόκκινες περιοχές.
»Στις ηλικίες άνω των 65 ετών, στις κόκκινες περιοχές, οι ανεμβολίαστοι κινδυνεύουν σοβαρά να νοσήσουν βαριά αλλά γίνονται και υπερμεταδότες».
Επιπλέον, ο κ. Τούντας προτείνει οι μη εμβολιασμένοι να κάνουν χρήση των ΜΜΜ με rapid test, καθώς, όπως είπε, τα μέσα μεταφοράς αποτελούν ένα τεράστιο πρόβλημα για τον έλεγχο της πανδημίας, λόγω του συνωστισμού και επειδή δεν τηρείται απόλυτα η χρήση της μάσκας, βάζοντας σε κίνδυνο τους εμβολιασμένους πολίτες που είναι συνεπείς και πάνε στην δουλειά τους.
«Από την στιγμή που για να μπεις σε ένα εστιατόριο πρέπει να δείξεις το πιστοποιητικό εμβολιασμού σου και την ταυτότητά σου, με την ίδια λογική πρέπει να ισχύει και στα μέσα μεταφοράς».