Στο αεροπορικό σκέλος, η συνεργασία με το Ισραήλ έχει πολύ βάθος, γράφει η «Καθημερινή». Πέρα από τα δύο UAV τύπου HERON, τα οποία έχουν παραδοθεί στην Πολεμική Αεροπορία, βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για την προμήθεια συστημάτων αντιμετώπισης και κατάρριψης drones και UAV.
Αυτές οι συζητήσεις γίνονται στο πλαίσιο των επαφών με την ισραηλινή ELBIT, η οποία θα αναλάβει τη δημιουργία Αεροπορικού Κέντρου στην Καλαμάτα.
Ισραηλινοί και Καναδοί συζητούν εάν σε αυτό το σχήμα μπορεί να συνεισφέρει και η CAE, ωστόσο πρόκειται για μια συζήτηση η οποία δεν αφορά την ελληνική κυβέρνηση που έχει ήδη καταλήξει στο τελικό τίμημα (περί το 1,3 δισ. ευρώ για 20 χρόνια) και την παροχή των υπηρεσιών, που περιλαμβάνουν τη στάθμευση εκπαιδευτικών τζετ, ιταλικής κατασκευής, τύπου Μ-346.
Η δημιουργία του Αεροπορικού Κέντρου θα βοηθήσει ώστε να αποφευχθεί το δυσάρεστο ενδεχόμενο αποστολής Ικάρων στο εξωτερικό για την εκπαίδευσή τους σε τζετ, δεδομένου του παρωχημένου χαρακτήρα των άλλοτε αξιόπιστων, αλλά πλέον πολύ προβληματικών T-2 Buckeye που βρίσκονται στο οπλοστάσιο της Πολεμικής Αεροπορίας από το 1976.
Να προστεθεί εδώ ότι ο Νίκος Παναγιωτόπουλος προώθησε τρία C-130 στο Ισραήλ, προκειμένου να προχωρήσουν εργασίες συντήρησής τους, ώστε να ενταχθούν ξανά στον στόλο των διαθέσιμων αυτού του τύπου.