Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

ΟΛΜΕ: Μισά από τα σχολεία θα ήταν ανοιχτά αν υπήρχαν 15 μαθητές ανά τάξη

ΟΛΜΕ: Μισά από τα σχολεία θα ήταν ανοιχτά αν υπήρχαν 15 μαθητές ανά τάξη
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Κορωνοϊός - Κορονοϊός, ΟΛΜΕ | Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, Σχολεία, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων,

Το Υπουργείο Παιδείας «τσουρουφλίζει» η έρευνα του Κέντρου Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ με θέμα «Τεκμηρίωση του αιτήματος του κλάδου για λειτουργία των σχολείων με 15 μαθητές ανά τμήμα κατ’ ανώτατο όριο σε συνθήκες πανδημίας».

Σύμφωνα με την έρευνα, ο αριθμός των παιδιών που φοιτούν σε πολυπληθή τμήματα θα μπορούσε να μειωθεί ως και 63% , καθώς υπάρχουν αρκετές κενές αίθουσες στα σχολεία.

Το συμπέρασμα της έρευνας του Κέντρου Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ είναι ότι αν το υπουργείο Παιδείας είχε εκπονήσει ένα συγκροτημένο σχέδιο ώστε να εκμεταλλευτεί τις κενές αίθουσες που υπάρχουν στα σχολεία, τουλάχιστον τέσσερις στους δέκα μαθητές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν θα φοιτούσαν σε πολυπληθή τμήματα, ενώ αν είχε μειωθεί στους 15 ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, το 50% των παιδιών που φοιτούν στα σχολεία και τα τμήματα που έκλεισαν λόγω κρουσμάτων, θα μπορούσαν να συνεχίσουν κανονικά τα μαθήματά τους στα σχολεία.

Τα στοιχεία της έρευνας διαψεύδουν πανηγυρικά το αφήγημα της υπουργού Νίκης Κεραμέως για τη δυνατότητα μείωσης των μαθητών ανά τάξη και την εξεύρεση κενών αιθουσών, όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του το alfavita.gr.

Υπενθυμίζεται, επίσης, ότι η ικανοποίηση του αιτήματος των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών να συγκροτηθούν τμήματα με 15 μαθητές θα συνέβαλε στη μείωση έως και 50% των δεικτών μετάδοσης του ιού, όπως έδειξε σχετική έρευνα του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Μηχανικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, με επικεφαλής τον καθηγητή Δημοσθένη Σαρηγιάννη.

«Το υπουργείο Παιδείας συσκοτίζει την πραγματικότητα»

Στην έρευνα του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ γίνεται αναφορά στις οδηγίες του ΕΟΔΥ για τον ανώτατο αριθμό μαθητών ανά τμήμα που άλλαξαν τρεις φορές χωρίς να δοθεί επαρκής επιστημονική εξήγηση, αλλά και στα στατιστικά μεθοδολογικά εργαλεία που χρησιμοποίησε η υπουργός Παιδείας και τα οποία εν γνώσει της δεν αποτυπώνουν την πραγματική εικόνα αναφορικά με το πλήθος των μαθητών/τριών ανά τμήμα.

«Είναι πλέον αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων και μάλιστα στις περιοχές που έχουν υψηλό επιδημιολογικό φορτίο, όπως η Αττική, ο συνωστισμός στις σχολικές τάξεις είναι μεγάλος» δήλωσε στο alfavita.gr η γενική γραμματέας του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ της ΟΛΜΕ, Μαρία Γεωργαρίου, υπογραμμίζοντας μάλιστα ότι «δεν γνωρίζουμε την έκταση των ενεργών κρουσμάτων μέσα στις σχολικές μονάδες, αφού δεν πραγματοποιούνται με ευθύνη του ΕΟΔΥ εστιασμένα τεστ, ούτε στις μονάδες που έχουν ήδη κλειστά τμήματα».

«Πώς λοιπόν ο συνωστισμός στις σχολικές αίθουσες παραγνωρίζεται ως παράγοντας διάδοσης του ιού σε ολόκληρη την κοινότητα;» διερωτάται και παραθέτει τα στοιχεία της έρευνας:

«Συγκεκριμένα, από την έρευνά μας προκύπτει ότι πανελλαδικά το 96% των μαθητών πανελλαδικά φοιτούν σε τμήματα με πάνω από 17 μαθητές, ενώ στην Αττική το αντίστοιχο ποσοστό είναι 99%. Ειδικότερα, 63% των μαθητών πανελλαδικά φοιτούν σε τμήματα των 22-27 μαθητών, στην Αττική το ποσοστό ανεβαίνει στο 67%.

«Συνεπώς», όπως υπογραμμίζει η Μαρία Γεωργαρίου, «το επιχείρημα του Μ.Ο. των 17 μαθητών/τριών ανά τμήμα που, τεχνηέντως χρησιμοποίησε το υπουργείο λίγο πριν την έναρξη των σχολείων, στην προσπάθεια του να αντικρούσει το αίτημα της ΟΛΜΕ, δεν αποδίδει την πραγματική εικόνα που υπάρχει στην συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων Β/θμιας εκπαίδευσης».

Έξι στα δέκα σχολεία διαθέτουν τουλάχιστον μία κενή αίθουσα

Στο πλαίσιο της έρευνας, τα σχολεία κλήθηκαν να δηλώσουν τον αριθμό των κενών αιθουσών που διαθέτουν. Είναι ενδεικτικό ότι 6 στα 10 σχολεία σε πανελλαδικό επίπεδο απάντησαν ότι έχουν τουλάχιστον μία, γεγονός που διαψεύδει την Νίκη Κεραμέως ισχυρίστηκε ότι δεν υπάρχουν κενές αίθουσες στα σχολικά κτίρια.

Η αντίστοιχη αναλογία στην Αττική είναι λίγο κάτω από 5 στα 10.

Επιπλέον, το 12% των σχολείων σε πανελλαδικό επίπεδο διαθέτει πάνω από μία κενές αίθουσες ανά τάξη, ενώ αυτό το ποσοστό στην Αττική φτάνει το 16%.

Σχετικά άρθρα