Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Τρόμος των Τούρκων στο Καστελόριζο ο «Παπανικολής» – Προσπαθούν να τον εντοπίσουν

Τρόμος των Τούρκων στο Καστελόριζο ο «Παπανικολής» – Προσπαθούν να τον εντοπίσουν
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για ΑΟΖ Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη, Καστελλόριζο, Πολεμικό Ναυτικό, Τουρκία, Υποβρύχια, Υποβρύχιο, Υποβρύχιο Παπανικολής (S-120), Υπουργείο Εθνικής Άμυνας,

Την ώρα που οι περισσότερες εκ των 56 παραβιάσεων την Τρίτη έγιναν από τα μαχητικά αεροσκάφη της Τουρκίας στο κεντρικό ανατολικό Αιγαίο, ο ιπτάμενος κυνηγός αναζητούσε τον υποβρύχιο κυνηγό….

Όπως γράφει η ιστοσελίδα Hellas Journal, οι Τούρκοι ιπτάμενοι των μαχητικών κατά μια έννοια απασχολούσαν τους πιλότους των Ελληνικών αεροσκαφών ώστε να μην ενοχλήσουν- αναχαιτίσουν το δικό τους αεροσκάφος, το κατασκοπευτικό CN-235 με τις ανθυποβρυχιακές δυνατότητες που έκανε 17 παραβιάσεις, ενώ κινούνταν στην ευρύτερη περιοχή του Καστελόριζου μέχρι το όριο του FIR Λευκωσίας.

Η πορεία που διέγραψε και όχι μόνο για δεύτερη μέρα, προδίδει την αποστολή του η οποία είναι ο εντοπισμός ελληνικών υποβρυχίων τα οποία βρίσκονται εν καταδύσει στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο.

Το γεγονός ότι υπάρχει υποβρύχιο ελληνικό στην περιοχή είναι κάτι που οι Τούρκοι δεν το θέλουν, διότι γνωρίζουν πως υπάρχει τακτικό πλεονέκτημα κι αυτό δεν θα λειτουργήσει υπέρ τους εφόσον θελήσουν να προκαλέσουν με έρευνες σε τμήματα της ελληνικής ΑΟΖ.

Το να εντοπιστεί όμως ο υπερσύγχρονος υποβρύχιος κυνηγός τύπου 214 «Παπανικολής» δεν είναι μια εύκολη αποστολή που μπορεί να βγει εις πέρας από τα πληρώματα και τα συστήματα του CN-235 παρά μόνο ίσως από τύχη.

Αθόρυβο, ακίνητο, σε κατάδυση, περιμένει την κατάλληλη στιγμή για την υλοποίηση της αποστολής που έχει λάβει.

Ένα «φονικό» εργαλείο που γνωρίζει πολύ καλά το Τουρκικό επιτελείο ότι υπερτερεί η χώρα μας στο υποβρύχιο αθέατο θέατρο επιχειρήσεων.

Η Άγκυρα έχει επιδοθεί σε πολλά τακτικά σενάρια τις προηγούμενες 48 ημέρες αποστέλλοντας στην Αθήνα και το Ελληνικό επιτελείο μήνυμα πως έχει τη δύναμη και τους τρόπους να δημιουργεί εστίες εντάσεων.

Τη Δευτέρα το Τουρκικό επιτελείο θέλησε να μετρήσει τ’ αντανακλαστικά της Πολεμικής Αεροπορίας, ενώ την Τρίτη οι γείτονές μας έβαλαν σκοπό να επιδείξουν -ατυχώς- αεροπορική ισχύ άνωθεν του σεισμογραφικού «Oruc Reis» τις ώρες που έπλεε στο κεντρικό ανατολικό Αιγαίο.

Επιθυμία τους να φανεί ότι διαθέτουν τον σχεδιασμό υπεράσπισης του ερευνητικού τους σκάφους, σε οποιοδήποτε σημείο αυτό βρίσκεται ή κι αν ακόμη κάνει έρευνες.

Οι Τούρκοι προφανώς και ήξεραν ότι δεν θα περάσουν έτσι απλά από το Αιγαίο, γνώριζαν ότι θα συναντήσουν τα Mirage 2000-5 και τα F-16 της χώρας μας.

Διπλό κέρδος γι’ αυτούς. Εκπαίδευση των ιπταμένων τους σε ρεαλιστικές συνθήκες, όπως παλιά, αποστολή του μηνύματος του τι θέλουν ή τι σκοπεύουν να πράξουν.

Όμως αυτές οι κινήσεις μπορεί να μην προβληματίζουν την ηγεσία, αλλά σίγουρα ανεβάζουν το επίπεδο επιφυλακής και εγρήγορσης.

Πληροφορίες λένε ότι ήδη έχει ζητηθεί η αύξηση των ιπταμένων και αεροσκαφών επιφυλακής στις Πτέρυγες Μάχης.

Οι Σμηναρχίες των readiness πάντα βρίσκονται σε ετοιμότητες των 5 λεπτών για απογείωση με οπλισμένα μαχητικά αεροσκάφη, όμως στις Πτέρυγες το καθεστώς είναι διαφορετικό.

Το τελευταίο διάστημα διαβάζοντας τον αντίπαλο και τις κινήσεις του, η ηγεσία έδωσε εντολή και να βρίσκονται περισσότερα αεροσκάφη σε επιφυλακή, άρα να οπλιστούν και δεύτερον να υπάρχουν περισσότεροι ιπτάμενοι σε 5λεπτη ετοιμότητα.

Αυτό φάνηκε κι από τα αποτελέσματα των τελευταίων 48 ωρών και κυρίως της περασμένης Δευτέρας που η Πολεμική Αεροπορία ανταποκρίθηκε με ένα εναέριο «man to man» με ισάριθμα των 22 αεροσκαφών της Άγκυρας που πετούσαν πέριξ του Καστελόριζου.

Την ώρα που το Oruc Reis εγκαταλείπει σιγά σιγά το Αιγαίο, η νέα επιφυλακή έχει να κάνει με τις ασκήσεις που έχει αναγγείλει η Άγκυρα πέριξ του Καστελόριζου για σήμερα Πέμπτη και την Παρασκευή.

Στο επιτελείο γνωρίζουν ότι οι γείτονές μας θα θελήσουν και πάλι ν’ αυξήσουν την ένταση και οι λόγοι πλέον είναι εμφανείς, με το κίνδυνο του αεροπορικού ατυχήματος πάντα να ελλοχεύει.

Σχετικά άρθρα