Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Μίχαλος: Ο κλάδος τροφίμων και ποτών ο μεγαλύτερος εργοδότης στην Ελλάδα

Μίχαλος: Ο κλάδος τροφίμων και ποτών ο μεγαλύτερος εργοδότης στην Ελλάδα
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για ΕΒΕΑ, Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων, Κωνσταντίνος Μίχαλος,

Ο κλάδος τροφίμων και ποτών είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης στην Ελλάδα, τόνισε στην ομιλία του στα εγκαίνια της έκθεσης Food Expo 2018, ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος.

Όπως ανέφερε:

«Η έκθεση Food Expo αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς για τον κλάδο των τροφίμων και ποτών, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην ευρύτερη περιοχή. Είναι μια διοργάνωση με σημαντική αντιπροσωπευτικότητα, αλλά και υψηλή εμπορική αποτελεσματικότητα. Γεγονός που επιβεβαιώνεται και φέτος, από τον μεγάλο αριθμό των εκθετών και των επισκεπτών.
Θεσμοί όπως η Food Expo συμβάλουν ουσιαστικά στην προσπάθεια ανάδειξης και ανάπτυξης ενός κλάδου που αποτελεί την αιχμή του δόρατος της ελληνικής μεταποίησης.

Ο κλάδος των τροφίμων και ποτών καλύπτει το ένα τέταρτο του συνόλου των ελληνικών μεταποιητικών επιχειρήσεων. Αποτελεί το μεγαλύτερο εργοδότη, απασχολώντας πάνω το 28% των εργαζομένων. Είναι ο πρώτος σε όρους αξίας παραγωγής και ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας στον τομέα της μεταποίησης – και βεβαίως, είναι ο πρώτος εξαγωγικός κλάδος της χώρας.

Πάνω από 1.200 επιχειρήσεις, 360.000 άμεσα και έμμεσα εργαζόμενοι, πάνω από 14 δισεκατομμύρια ευρώ κύκλος εργασιών, 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε εξαγωγές.

Αυτός είναι ο κλάδος των τροφίμων και ποτών, ένας από τους πιο δυναμικούς, ανταγωνιστικούς και εξωστρεφείς κλάδους της ελληνικής οικονομίας.

Ένας κλάδος που, ακόμα και στα δύσκολα χρόνια της ύφεσης, δεν έπαψε να επενδύει και να καινοτομεί. Δεν έπαψε να αξιοποιεί πλεονεκτήματα και ευκαιρίες, να αναπτύσσει παρουσία στις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου και να αυξάνει την αξία των εξαγωγών του.

Ένας κλάδος που δείχνει σήμερα το δρόμο, στην προσπάθεια ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας. Για τη μετάβαση σε ένα υγιές μοντέλο ανάπτυξης, με όχημα την ποιότητα, την καινοτομία, την εξωστρέφεια.

Ο στόχος αυτός δεν μπορεί να επιτευχθεί αυτόματα. Εμπόδια υπάρχουν ακόμη πολλά και για την υπέρβασή τους δεν αρκεί η υπερπροσπάθεια εκ μέρους των επιχειρήσεων. Η υψηλή φορολογία, η δυσκολία πρόσβασης σε χρηματοδότηση, το υψηλό κόστος δανεισμού, το κόστος της ενέργειας: είναι προβλήματα που εξακολουθούν να ταλανίζουν το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων, παρά τα σημάδια ανάκαμψης της οικονομίας. Και βεβαίως έχουν αφήσει τα σημάδια τους και στον κλάδο των τροφίμων και ποτών.

Όλα αυτά τα εμπόδια, εμείς συνεχίζουμε να τα αναδεικνύουμε ως Επιμελητηριακή Κοινότητα. Συνεχίζουμε, με τεκμηριωμένες προτάσεις, να διεκδικούμε ένα ευνοϊκότερο περιβάλλον. Στο οποίο οι επιχειρήσεις θα μπορέσουν να απελευθερώσουν τις δυνάμεις τους, να αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματα και τις ικανότητές τους.

Ειδικά για τον κλάδο των τροφίμων και ποτών, οι διεκδικήσεις μας – διεκδικήσεις που διαμορφώνονται σε συνεργασία με τους φορείς και τις επιχειρήσεις του κλάδου – είναι πάγιες και σαφείς. Ζητούμε:

– Κίνητρα και υποστήριξη για την πραγματοποίηση επενδύσεων στην καινοτομία, στην ασφάλεια και στη διαχείριση κινδύνων, στην έρευνα και ανάπτυξη νέων, διαφοροποιημένων προϊόντων με υψηλή προστιθέμενη αξία.
– Οργανωμένο σχέδιο προβολής του ελληνικού και μεσογειακού διατροφικού προτύπου, με όχημα τα προϊόντα πιστοποιημένης προέλευσης και τα ισχυρά ελληνικά brand names.
– Λειτουργική σύζευξη της γεωργικής παραγωγής με τη βιομηχανία τροφίμων, στο πλαίσιο ειδικών συμβολαίων συνεργασίας ομάδων παραγωγών, με εθνικές βιομηχανικές μονάδες επεξεργασίας ή τυποποίησης.
– Σύνδεση του κλάδου με τον τομέα του τουρισμού. Η προσφορά ποιοτικών και επώνυμων ελληνικών προϊόντων, στο πλαίσιο της φιλοξενίας και εστίασης, μπορεί ταυτόχρονα να αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν κάθε περιοχής, να στηρίξει τις τοπικές επιχειρήσεις και να ενισχύσει την εξαγωγική δυναμική των ελληνικών προϊόντων.

Τέλος, αυτό που δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε, είναι ότι και αυτός ο κλάδος αποτελείται στη συντριπτική του πλειοψηφία από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Για την ακρίβεια, το 95% των επιχειρήσεων στα τρόφιμα και το 87% στα ποτά, είναι μικρές επιχειρήσεις.

Δεν μπορούμε, λοιπόν, να μιλάμε για ουσιαστική ανάπτυξη του κλάδου προς όφελος της εθνικής οικονομίας, χωρίς συγκεκριμένες δράσεις για την ενδυνάμωση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Δράσεις που θα τις βοηθήσουν να καλύψουν το έλλειμμα κρίσιμης μάζας, γνώσης και δικτύωσης. Δράσεις υποστήριξης σε θέματα όπως η διασφάλιση ποιότητας, η τυποποίηση και πιστοποίηση, η συσκευασία, η ανάπτυξη καναλιών διανομής.

Από την πλευρά μας, θα συνεχίσουμε να συνεισφέρουμε σε αυτές τις προσπάθειες.
– Με ακόμη περισσότερες και ποιοτικές υπηρεσίες σε θέματα επιχειρηματικής πληροφόρησης
– Με ακόμη περισσότερες ευκαιρίες κατάρτισης και επιμόρφωσης, σε κρίσιμα θέματα, όπως η χρήση διαδικτυακών εργαλείων στις εξαγωγές.
– Με ακόμη περισσότερες δράσεις εξωστρέφειας, συμμετοχές σε εκθέσεις, επιχειρηματικές αποστολές, συνεργασίες με διμερή και ξένα επιμελητήρια.
– Με ακόμη πιο δυναμικές παρεμβάσεις και διεδικήσεις προς την Πολιτεία.

Πιστεύουμε ότι, με συνεργασία και διάλογο, μπορούμε να αναδείξουμε τα ελληνικά τρόφιμα και ποτά σε δύναμη εξωστρέφειας και ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία.

Σε αυτή την προσπάθεια θεωρώ κρίσιμη τη συμβολή μεγάλων διοργανώσεων όπως η Food Expo, μέσα από τη δημιουργία ευκαιριών προβολής των ελληνικών προϊόντων και δικτύωσης των επιχειρήσεων».

Σχετικά άρθρα