Στην εκδήλωση του ΕΒΕΑ υπό τον τίτλο: «Η ALITRIP στην Ελλάδα: Ενισχύοντας τον εισερχόμενο τουρισμό από την Κίνα στην Ελλάδα», μίλησε ο Κωνσταντίνος Μίχαλος, πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος και του ΕΒΕΑ.
«Έχουμε σήμερα τη χαρά να συνδιοργανώνουμε μια ιδιαίτερα σημαντική εκδήλωση, η οποία φιλοδοξεί να ανοίξει νέους δρόμους συνεργασίας μεταξύ της Ελλάδας και της Κίνας στον τομέα του τουρισμού.
»Η ενεργοποίηση της Alitrip στην Ελλάδα μπορεί να γίνει ο καταλύτης για την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης από την Κίνα προς τη χώρα μας, αξιοποιώντας τα τεράστια περιθώρια που σήμερα εντοπίζονται στο πεδίο αυτό.
»Η Ελλάδα και η Κίνα, μπορεί να απέχουν χιλιάδες χιλιόμετρα και να διαφέρουν σε μέγεθος, έχουν όμως ένα σημαντικό κοινό χαρακτηριστικό, που είναι το ιστορικό βάθος.
»Διαθέτουν και οι δύο μια πολιτισμική κληρονομιά χιλιετιών, η οποία διαμορφώνει σε μεγάλο βαθμό τη σύγχρονη κουλτούρα, τα ήθη και τις αξίες των δύο λαών.
»Πάνω σε αυτή τη βάση, οι σχέσεις των δύο χωρών αναπτύσσονται ταχύτατα την τελευταία δεκαετία, σε οικονομικό, σε επιχειρηματικό, αλλά και σε πολιτικό επίπεδο.
»Οι τομείς της ναυτιλίας και των ναυπηγοεπισκευών, των μεταφορών, του εμπορίου και του πολιτισμού, έχουν βρεθεί μέχρι τώρα στο επίκεντρο γόνιμων συνεργασιών.
»Στον τομέα του τουρισμού, θα έλεγε κανείς ότι οι σχέσεις είναι μέχρι τώρα ικανοποιητικές, χωρίς όμως να ανταποκρίνονται στις δυνατότητες, αλλά και στην αμοιβαία βούληση των δύο πλευρών.
»Είναι χαρακτηριστικό ότι από τους 10 εκατομμύρια Κινέζους που ταξίδεψαν στην Ευρώπη το 2016, οι αφίξεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας δεν ξεπέρασαν τις 50.000.
»Ο αριθμός αυτός σαφώς δεν ανταποκρίνεται στο επίπεδο αναγνωρισιμότητας και δημοφιλίας της Ελλάδας στην Κίνα.
»Υπάρχουν, λοιπόν, μεγάλα περιθώρια για την αύξησή του. Η Ελλάδα έχει προφανώς κάθε λόγο να επιδιώκει και να στηρίζει την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος από την Κίνα» τόνισε ο κ. Μίχαλος.
Ο κ. Μίχαλος υπογράμμισε πως: «Ο εξερχόμενος από την Κίνα τουρισμός αναπτύσσεται δυναμικά τα τελευταία χρόνια και αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω, με εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για πάνω από 20 εκατομμύρια Κινέζους επισκέπτες στην Ευρώπη μέχρι το 2025.
»Δεν είναι όμως μόνο ο αριθμός, αλλά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της κινεζικής αγοράς, που την καθιστούν σημαντικό στόχο για τη χώρα μας.
»Είναι γνωστό ότι η Κίνα βρίσκεται στην πρώτη θέση παγκοσμίως σε ό,τι αφορά τις συνολικές τουριστικές δαπάνες, αλλά και την κατά κεφαλήν δαπάνη.
»Μάλιστα, οι Κινέζοι τουρίστες είναι από τους λίγους που αυξάνουν τις τουριστικές τους δαπάνες κάθε χρόνο.
»Τα στοιχεία που δημοσιευθήκαν πρόσφατα σε σχέση με τις αγορές αφορολόγητων ειδών, είναι ενδεικτικά.
»Το πρώτο τρίμηνο του 2017 επισκέπτες από την Κίνα πραγματοποίησαν το 31% των συνολικών συναλλαγών, με μέσο όρο αγορών τα 330 ευρώ. Επιπλέον, ιδιαίτερα ευνοϊκή για την Ελλάδα είναι και η εποχικότητα της τουριστικής ζήτησης από την Κίνα, καθώς οι μήνες αιχμής για την πραγματοποίηση ταξιδιών αναψυχής είναι ο Μάιος και ο Οκτώβριος – μήνες, στους οποίους η τουριστική δραστηριότητα στην Ελλάδα είναι μειωμένη.
»Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο, είναι ο ρόλος του διαδικτύου ως κανάλι παροχής πληροφοριών, ανταλλαγής εμπειριών, αλλά και αγορών στον τομέα του τουρισμού, μεταξύ των νέων με υψηλά εισοδήματα – δηλαδή της πληθυσμιακής ομάδας η οποία πρωταγωνιστεί στην εξερχόμενη ζήτηση ταξιδιών.
»Η Ελλάδα σαφώς έχει τις δυνατότητες να απορροφήσει μεγαλύτερο μέρος αυτής της ζήτησης, διαθέτοντας μια σειρά από ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
»Είναι η ασφαλέστερη χώρα στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Διαθέτει απαράμιλλη φυσική ομορφιά και εξαιρετικό κλίμα.
»Διαθέτει παγκόσμιας φήμης πολιτιστικά μνημεία.Έχει ανεπτυγμένο τουρισμό κρουαζιέρας, ο οποίος δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να γνωρίσουν προορισμούς σε μια ευρύτερη ακτίνα.
»Διαθέτει ένα ξενοδοχειακό δυναμικό, το οποίο βελτιώνεται διαρκώς. Μέσω της πλατφόρμας Alitrip, δίνεται η ευκαιρία στους Κινέζους επισκέπτες να απολαύσουν ευκολότερα αυτά τα πλεονεκτήματα. Πρόκειται για μια σπουδαία ευκαιρία, η οποία όμως – για να αξιοποιηθεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό – χρειάζεται κινητοποίηση και από την ελληνική πλευρά.
»Χρειάζεται σαφώς μια συντονισμένη εκστρατεία προβολής της Ελλάδας ως προορισμού, με στοχευμένη διαφήμιση και αξιοποίηση διαμορφωτών γνώμης, αλλά και δικτύωσης και ανάπτυξης σχέσεων μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου.
»Παράλληλα, όμως, οφείλει και η ελληνική τουριστική αγορά να επενδύσει στη διαμόρφωση μιας φιλικότερης προς τους Κινέζους τουρίστες πρότασης, τόσο σε επίπεδο προσέλκυσης όσο και σε επίπεδο φιλοξενίας.
»Είναι σημαντικό να αντιμετωπιστεί το εμπόδιο της γλώσσας, με την κατάλληλη εκπαίδευση στελεχών και με την ανάπτυξη ιστοσελίδων και υλικού προβολής στα κινεζικά.
»Όπως επίσης και η προσαρμογή στα χαρακτηριστικά και στις ανάγκες των Κινέζων τουριστών, για παράδειγμα μέσα από την παροχή επιλογών κινεζικής κουζίνας, οδηγών αγορών κτλ.
»Η συχνότητα των απευθείας αεροπορικών συνδέσεων, είναι σαφώς ένα ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί.
»Ωστόσο, η ανάπτυξη της ζήτησης για ελληνικούς προορισμούς – που θα προκύψει μέσα από συντονισμένες ενέργειες – μπορεί να συμβάλει και στη δρομολόγηση περισσότερων πτήσεων.
»Συμπερασματικά: η Ελλάδα έχει πολλούς λόγους, αλλά και πολλές προοπτικές να ενισχύσει την τουριστική της συνεργασία με την Κίνα. Η πλατφόρμα Alitrip παρέχει ένα εξαιρετικό εργαλείο για να προχωρήσουμε ταχύτερα προς αυτή την κατεύθυνση.
»Οφείλουμε όμως και από την πλευρά μας, ως χώρα υποδοχής, να προετοιμαστούμε κατάλληλα και να προσαρμόσουμε το προϊόν μας στις ανάγκες της Κινεζικής τουριστικής αγοράς. Ως Επιμελητηριακή Κοινότητα είμαστε διατεθειμένοι να στηρίξουμε αυτή την προσπάθεια, με δράσεις εξωστρέφειας, δικτύωσης, ενημέρωσης, αλλά και κατάρτισης των μελών μας».