Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Ολάντ: Το αεροσκάφος της EgyptAir συνετρίβη – Πιθανή τρομοκρατική ενέργεια

Ολάντ: Το αεροσκάφος της EgyptAir συνετρίβη – Πιθανή τρομοκρατική ενέργεια
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για EgyptAir, FIR Αθηνών, Αεροπορικό Δυστύχημα, Αίγυπτος, Γαλλία, Κάρπαθος, Τρομοκρατία, Φρανσουά Ολάντ,

Τη συντριβή του αεροσκάφους της EgyptAir το οποίο εκτελούσε την πτήση MS804 από το Παρίσι προς το Κάιρο επιβεβαίωσε ο πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ.

Ο επικεφαλής του γαλλικού κράτους τόνισε ότι καμία εκδοχή για τα αίτια της τραγικής απώλειας του αεροπλάνου, με 66 επιβαίνοντες, 56 επιβάτες και 10 μέλη πληρώματος, δεν μπορεί να αποκλεισθεί.

Η γαλλική Δικαιοσύνη ήδη άρχισε έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος.

Την άμεση συνδρομή των δυνάμεων της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και του Ναυτικού στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης για το αεροσκάφος της EgyptAir, υπογραμμίζει το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών με tweet:

«Η Ελλάδα στο πλευρό της Αιγύπτου, η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία και το Πολεμικό Ναυτικό βοηθούν με κάθε δυνατό τρόπο την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης».

Κανένα σενάριο δεν μπορεί να αποκλεισθεί μέχρι στιγμής σχετικά με την εξαφάνιση του αεροπλάνου της EgyptAir στη διάρκεια της νύκτας, αλλά τα πρώτα στοιχεία και το γεωπολιτικό πλαίσιο δημιουργούν φόβους ότι επρόκειτο για επίθεση, υποστηρίζουν εμπειρογνώμονες.

Σύμφωνα με τον αεροναυτικό εμπειρογνώμονα Ζεράρ Φελτζέ, μια μείζων τεχνική βλάβη, η έκρηξη ενός κινητήρα, μια έκρηξη μέσα στο αεροσκάφος δεν μοιάζουν πιθανές.

Σε συνομιλία του με το Γαλλικό Πρακτορείο AFP, υπογραμμίζει πως το A320 ήταν σχετικά πρόσφατο αφού βγήκε από τη γραμμή παραγωγής το 2003.

Εξάλλου το A320 θεωρείται αξιόπιστο αεροσκάφος.

«Είναι το αεροπλάνο μέσων αποστάσεων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο, κάθε 30 δευτερόλεπτα ένα A320 προσγειώνεται ή απογειώνεται».

Πρόκειται για ένα σύγχρονο αεροπλάνο, το συμβάν σημειώθηκε εν πτήσει σε εξαιρετικά σταθερές συνθήκες, υπογράμμισε ο Ζαν-Πολ Τροαντέκ, πρώην διευθυντής του γαλλικού Γραφείου Ερευνών και Αναλύσεων (BEA), στον ραδιοσταθμό Europe 1. Και η EgyptAir «είναι μια εταιρεία εγκεκριμένη για να εξυπηρετεί την Ευρώπη, συνεπώς δεν βρίσκεται στις μαύρες λίστες».

Σχετικά με το ενδεχόμενο το αεροπλάνο να καταρρίφθηκε εν πτήσει, εσκεμμένα ή κατά λάθος, ο Φελτζέ δεν θεωρεί αυτό το σενάριο πιθανό.

Στο ύψος που πετούσε (37.000 πόδια, δηλαδή πάνω από 11.000 μέτρα) και τόσο μακριά από τις ακτές, το αεροπλάνο ήταν έξω από την εμβέλεια των πυραύλων εδάφους-αέρος φορητού τύπου που έχουν στην κατοχή τους διάφορες μαχητικές οργανώσεις στη Μέση Ανατολή.

«Ένας πύραυλος εδάφους όχι, τώρα το να έχει καταρριφθεί από ένα άλλο αεροπλάνο και κατά λάθος, αυτό δεν μπορεί να αποκλειστεί, όμως μου φαίνεται ότι θα το ξέραμε ήδη», επισημαίνει.

Η βόρεια Αίγυπτος, κοντά στις ακτές του Ισραήλ και στη Λωρίδα της Γάζας, είναι «η ζώνη που παρακολουθείται περισσότερο στον κόσμο, μεταξύ άλλων και από δορυφόρους, είναι πολύ πιο δύσκολο να κρύψεις αυτού του είδους την πληροφορία», διαβεβαιώνει.

Πιθανότερο φαίνεται να μοιάζει το σενάριο της επίθεσης με εκρηκτικά.

Το γεγονός ότι δεν εστάλη κανένα μήνυμα συναγερμού σημαίνει πως υπήρξε ένα «βίαιο γεγονός» που μας κάνει «να σκεφτούμε μια επίθεση», σύμφωνα με τον κ. Τροαντέκ.

«Προκρίνουμε προφανώς το σενάριο της επίθεσης, αυτό το προκαλεί και η πολιτική ατμόσφαιρα, τείνουμε προς αυτό το σενάριο, λέει ο κ. Φελτζέ.

Η Γαλλία, η οποία έχει πληγεί σκληρά τους τελευταίους μήνες από το Ισλαμικό Κράτος, και η Αίγυπτος, όπου το αυταρχικό καθεστώς του Σίσι ανέτρεψε τον δημοκρατικά εκλεγμένο ισλαμιστή πρόεδρο Μοχάμεντ Μόρσι, είναι και οι δύο στόχοι του τζιχαντιστικού κινήματος.

Όμως «εν γένει, όταν γίνονται τέτοιου είδους επιθέσεις, κάποιος αναλαμβάνει την ευθύνη. Θα το ξέρουμε αρκετά γρήγορα».

Οι δύο ειδικοί ερωτώνται και για το ενδεχόμενο να είχαν τοποθετηθεί εκρηκτικά στο αεροπλάνο.

«Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, το αεροσκάφος είχε εκτελέσει χθες, Τετάρτη, πολλά δρομολόγια ανάμεσα στο Κάιρο και την Γαλλία.

Μια βόμβα μέσα στο αεροπλάνο, κάποιος να έβαλε αυτή τη βόμβα στο Ρουασί ή στο Κάιρο, είναι κάτι που είναι πάντα πιθανό, καθώς είναι εξαιρετικά δύσκολο «να στεγανοποιηθεί 100% ένα αεροδρόμιο, ακόμη και το Ρουασί όπου η επιτήρηση είναι μεγάλη. Δεν είναι ένα σενάριο που μπορούμε να αποκλείσουμε», υποστηρίζει ο Φελτζέ.

«Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει είναι να ανακτηθούν συντρίμμια που θα δώσουν ενδείξεις για το δυστύχημα, αν υπήρξε έκρηξη, θα υπάρχουν ίσως ίχνη εκρηκτικών», υπογραμμίζει ο κ. Τροαντέκ.

Οι έρευνες για το αεροσκάφος της EgyptAir που εκτελούσε την πτήση MS804 συνεχίζονται, χωρίς να έχουν βρεθεί ίχνη του, δήλωσαν οι ελληνικές αρχές.

Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχει κινητοποιήσει εναέρια και πλωτά μέσα τα οποία ερευνούν νοτίως της νήσου Καρπάθου για το αεροπλάνο και τους 66 ανθρώπους, 56 επιβάτες και 10 μέλη πληρώματος, οι οποίοι επέβαιναν σε αυτό.

«Απολύτως τίποτα δεν έχει βρεθεί έως τώρα», τόνισε ανώτερος αξιωματούχος του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.

«Στις 02:24 πμ τοπική ώρα εισήλθε στο FIR Αθηνών η πτήση MSR 804, A320 των Αιγυπτιακών Αερογραμμών, που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι-Κάιρο και στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου», όπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΥΠΑ, έχει ως εξής:

«Η πτήση MSR 804, A320 των Αιγυπτιακών Αερογραμμών, που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι-Κάιρο εισήλθε στο FIR Αθηνών στις 02:24 πμ τοπική ώρα. Αναγνωρίσθηκε και εξουσιοδοτήθηκε από τον αρμόδιο ελεγκτή εναερίου κυκλοφορίας, για την πορεία της πτήσης του. Στις 02:48 πμ μεταβιβάζεται στον επόμενο τομέα ελέγχου και εξουσιοδοτείται από τον αρμόδιο ελεγκτή, για το σημείο εξόδου από το FIR Αθηνών. Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα ελληνικά.

Στις 03:27 πμ το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για μεταβίβαση επικοινωνίας και ελέγχου από το FIR Αθηνών στο FIR Καΐρου. Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις το αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε, οπότε ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας κάλεσε στη συχνότητα κινδύνου, χωρίς απόκριση από την πλευρά του αεροσκάφους.

Στις 03:29 βρίσκεται πάνω στο σημείο εξόδου. Στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου. Άμεσα ζητήθηκε η συνδρομή των ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας για πιθανό εντοπισμό στόχου, χωρίς αποτέλεσμα. Στις 03:45 πμ ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης μέσω ΕΚΣΕΔ, ΕΚΑΕ και ΚΕΝΑ, με παράλληλη ενημέρωση του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Καΐρου».

Σχετικά άρθρα