Την ίδια στιγμή που το ΥΠΕΚΑ υπογραμμίζει τη σπουδαιότητα του ΤΕΙ Καβάλας, σχετικά με το Τμήμα Τεχνολογίας Πετρελαίου, σπουδαστές διώχνονται από το μάθημα λόγω έλλειψης καθηγητών. Το θέμα μας το έστειλε το blog των εργαζομένων της Kavala Oil, kavalaoil.blogspot.gr
Η κατάσταση
Τα αμφιθέατρα ασφυκτικά γεμάτα σπουδαστές και οι καθηγητές αριθμητικά ανεπαρκείς να καλύψουν τις ώρες διδασκαλίας. Αποτέλεσμα; Οι καθηγητές να ζητούν από μαθητές να εγκαταλείψουν τις αίθουσες… Αυτή είναι η εικόνα στο ΤΕΙ Καβάλας, μετά τις μειώσεις του διδακτικού προσωπικού!
«Επανειλημμένως έχει επισημανθεί στο υπουργείο Παιδείας το πρόβλημα που προέκυψε με τη μείωση του διδακτικού προσωπικού. Από την ώρα που δεν μπορεί να λύσει το θέμα των εκτάκτων, διότι υπάρχει πίεση από την Τρόικα, πρέπει να βρεθούν λύσεις και μάλιστα άμεσα. Ακόμη και τους πανεπιστημιακούς υποτρόφους που μας παραχώρησαν, τους απέσυραν διότι δεν το επέτρεψε η τρόικα», δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΕΙ, Θανάσης Μητρόπουλος, επισημαίνοντας πως «πέρυσι είχαμε 80 έκτακτους καθηγητές και φέτος λειτουργούμε με επτά».
Πραγματικό περιστατικό
Ο κ. Μητρόπουλος δήλωσε τα παραπάνω κατόπιν του πραγματικού συμβάντος που θα διαβάσετε παρακάτω…
Προχθές το απόγευμα στο Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, η αίθουσα διδασκαλίας, χωρητικότητας 120 ατόμων, γέμισε με περισσότερους από 150 φοιτητές, με αποτέλεσμα ο καθηγητής να αναγκαστεί να ζητήσει από τους όρθιους φοιτητές να αποχωρήσουν και να ορίσει αναπλήρωση του μαθήματος για όσους φοιτητές που παρακολουθούσαν όρθιοι.
«Παλαιότερα, όταν υπήρχε προσωπικό, είχε τη δυνατότητα το ΤΕΙ να “σπάσει” ένα τμήμα στα δύο. Σήμερα, που δεν υπάρχει η δυνατότητα αναπλήρωσης από ωρομίσθιους, διογκώνεται το πρόβλημα», εξηγεί ο καθηγητής κ. Παρχαρίδης.
«Αναγκάστηκα να ζητήσω από τα 60 παιδιά που δεν έβρισκαν θέση να καθίσουν στο μάθημα, να φύγουν! Αυτό δημιουργεί πολλά προβλήματα μέσα στη χρονιά, διότι ένας φοιτητής αν δεν βρει θέση να παρακολουθήσει το μάθημα, είναι λογικό μετά από μια δυο φορές να το εγκαταλείψει εντελώς», καταλήγει ο κ. Παρχαρίδης.
Σημειώσεις – Συμπεράσματα
Να προσθέσουμε ότι σύμφωνα με τη βιβλιογραφία των περισσότερων Παιδαγωγικών μεθόδων διδασκαλίας, η ποιότητα του μαθήματος εξαρτάται άμεσα από τον αριθμό των μαθητών, με αντιστρόφως ανάλογη σχέση… Είναι εύκολα αντιληπτό ότι δεν μπορεί να διεξαχθεί ομαλά κανένα σχέδιο μαθήματος με τέτοια νούμερα σπουδαστών, και ιδιαίτερα ορθίων !
Αυτό είναι το ενδιαφέρον που δείχνει η πολιτεία στο “σημαντικότατο” κατά τ’άλλα ΤΕΙ της Καβάλας;
Έτσι θα αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες οι αυριανοί Τεχνολόγοι Πετρελαίου, που θα εργασθούν στα “νέα” κοιτάσματα των Ιωαννίνων, του Κατακόλου και του Πατραϊκού κόλπου;