Ισλαμικό ΚράτοςΤζιχαντιστές
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Σαντορινιός: Όνειρο 40 χρόνων που ήρθε για να μείνει το μεταφορικό ισοδύναμο

Σαντορινιός: Όνειρο 40 χρόνων που ήρθε για να μείνει το μεταφορικό ισοδύναμο

Για το μεταφορικό ισοδύναμο, τον νέο θεσμό που εφαρμόζεται από 1ης Ιουλίου και ο οποίος επιδοτεί μέρος του κόστους μετακίνησης των μόνιμων κατοίκων των νησιών και των φοιτητών, μίλησε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός κατά τη συνάντησή του με θεσμικούς και παραγωγικούς φορείς της Λέσβου. Παράλληλα, τέθηκε και η μεταφορά προϊόντων προς και από τα νησιά του Αιγαίου.

Κατά τη διάρκεια σύσκεψης στο κτίριο της γενικής γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στη Μυτιλήνη, με συμμετέχοντες τους εμπλεκόμενους με το μέτρο φορείς, ο κ. Σαντορινιός σημείωσε ότι «η κατάκτηση της επιδότησης του κόστους μεταφοράς των νησιωτών καθώς και των προϊόντων των νησιών που μετακινούνται προς την άλλη Ελλάδα, όπως και των προϊόντων που μετακινούνται στα νησιά, με εξαίρεση αυτά προς κατανάλωση από μεγάλες αλυσίδες τροφίμων, ήταν ένα όνειρο 40 χρόνων που ήρθε για να μείνει».

Σύμφωνα με τον κ. Σαντορινιό, ήδη έχουν διατεθεί μέσω μιας πολύ απλής διαδικασίας 10.000 Μόνιμοι Αριθμοί Νησιώτη (ΜΑΝ), ενώ ειδικά για τη Λέσβο, όπως ανακοίνωσε, έχουν διατεθεί 2.500 ΜΑΝ και έχουν εκδοθεί χρησιμοποιώντας τον αριθμό και 300 εισιτήρια.

Ο υφυπουργός υποστήριξε ότι κατά την έκδοση του εισιτηρίου το πρακτορείο καταγράφει τον ΜΑΝ στο εισιτήριο και στο τέλος του μήνα μέρος του εισιτηρίου (περί τα 14 ευρώ για το εισιτήριο προς ή από Μυτιλήνη) πιστώνεται στο λογαριασμό που έχει δοθεί κατά την έκδοση του ΜΑΝ.

Επισημαίνεται ότι το εισιτήριο Γ θέσεως για Μυτιλήνη κοστίζει 46 ευρώ, δηλαδή επιδοτείται κατά 30% το κόστος μετακίνησης. Ιδιαίτερα σημειώνεται ότι το μειωμένο κατά 50% φοιτητικό εισιτήριο ή τα άλλα ειδικά μειωμένα ανάλογα εισιτήρια με την επιδότηση «πέφτουν» σε τιμή της τάξης των μόλις εννέα ευρώ.

«Και από το Σεπτέμβριο, όταν θα ανοίξει η πλατφόρμα για να χρεώνεται και το κόστος μεταφορών προϊόντων προς και από τα νησιά, η ενίσχυση της νησιωτικής οικονομίας θα είναι πολύ σημαντική και θα δουλέψουμε αυτά τα χρήματα να φτάσουν στο νησιώτη» πρόσθεσε.

Ο κ. Σαντορινιός τόνισε πως το μέτρο θα γίνει καλύτερο «σύμφωνα με την εμπειρική λογική και ότι στο σημερινό του στάδιο εφαρμόζεται πειραματικά, μια και θα επανασχεδιάζεται και εν χρήσει θα υλοποιείται». Κάλεσε δε τα επιμελητήρια του Αιγαίου να βοηθήσουν ώστε να ξεπεραστούν οι όποιες σημερινές δυσκολίες.

Ακτοπλοϊκή σύνδεση με Θεσσαλονίκη

Σημειώνεται ότι ο εκπρόσωπος του δήμου Λέσβου, αντιδήμαρχος Κώστας Αστυρακάκης έθεσε με υπόμνημα που κατέθεσε το αίτημα της επαναδρομολόγησης του πλοίου που θα συνδέσει τη Βόρεια Ελλάδα και ειδικά τη Θεσσαλονίκη με τη Λέσβο. Όπως είπε ο κ. Σαντορινιός, «αποτελεί το αίτημα θέμα συζήτησης, δεν το αποκλείει».

Επέστησε δε την προσοχή των συμμετεχόντων στην κατασκευή νέου λιμανιού στη Λέσβο και συγκεκριμένα στο Σίγρι, έργο το οποίο είχε απενταχθεί, ενώ με το έργο της κατασκευής του οδικού δικτύου στη δυτική Λέσβο, ξεκινά η υλοποίηση ενός πραγματικά αναπτυξιακού για το νησί σχεδιασμού».

Σχετικά άρθρα