Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Σχέδιο Τσίπρα για «μεταφορικό ισοδύναμο» για τα νησιά

Σχέδιο Τσίπρα για «μεταφορικό ισοδύναμο» για τα νησιά
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Αλέξης Τσίπρας, Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ), Ενέργεια, Κυκλάδες, Σύρος,

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το τελευταίο διάστημα έχουμε θετικές ειδήσεις για την οικονομία, γι’ αυτό δεν ακούτε πια πολλές ειδήσεις για την οικονομία, ακούτε άλλου είδους ειδήσεις», σχολίασε ο Αλέξης Τσίπρας  εγκαινιάζοντας την ενεργειακή διασύνδεση των Κυκλάδων που έκανε λόγο και για σχέδιο για «μεταφορικό ισοδύναμο» για τα νησιά.

«Εχει όμως σημασία», προσέθεσε «ό,τι βλέπουμε στους δείκτες να το βλέπουμε στην πραγματικότητά μας. Αυτό συμβολίζει και η επαναλειτουργία των Nαυπηγείων Σύρου, που αναμένεται το επόμενο διάστημα».

«Είμαστε κοντά στην έξοδο από την κρίση και θα το κάνουμε πράξη», τόνισε.

Η ηλεκτρική διασύνδεση

Οι Κυκλάδες είναι η ατμομηχανή του τουρισμού, χρειάζεται όμως πολύπλευρη ανάπτυξη και η ηλεκτρική διασύνδεση θα έχει πολλαπλά οφέλη στην περιοχή, την τοπική οικονομία, δήλωσε ο πρωθυπουργός.
Όπως είπε, είναι ένα εμβληματικό έργο γιατί εξασφαλίζει την αξιόπιστη και επαρκή ενέργεια των νησιών. Επιτυγχάνει εξοικονόμηση κόστους ενέργειας, καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενώ δίνεται αναπτυξιακή προοπτική.

Ο βασικός κορμός του έργου είναι ένα καλώδιο 105 χιλιομέτρων που συνδέει τη Σύρο με την ηπειρωτική Ελλάδα και από εκεί συνδέονται άλλα νησιά: η Σύρος με την Τήνο και την Πάρο και από εκεί άλλα νησιά όπως η Αντίπαρος, η Ιος, η Φολέγανδρος κ.τ.λ.

Με την ένταξη και της Μυκόνου ολοκληρώνεται η πρώτη φάση του έργου, ενώ υπάρχουν συνολικά τρεις φάσεις.

Ο πρωθυπουργός στάθηκε στο ότι η χώρα είχε δεσμευτεί να πωλήσει το 66% του ΑΔΜΗΕ, αλλά η κυβέρνηση κατάφερε να διατηρήσει το 51% της εταιρείας που διαχειρίζεται τα δίκτυα ενέργειας. «Είναι στρατηγικής σημασίας η κάθε κυβέρνηση να καθορίζει την ενεργειακή στρατηγική της χώρας και ο ΑΔΜΗΕ ήταν μία από τις μεγάλες μάχες που δώσαμε και καταφέραμε να κερδίσουμε».

Ο Αλέξης Τσίπρας στάθηκε στο αυξημένο κόστος που είχε η παραγωγή ενέργειας με πετρέλαιο. Με το νέο έργο, ήδη εξασφαλίζεται εξοικονόμηση 80 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Παράλληλα μειώνεται η εκπομπή ρίπων από το πετρέλαιο ενώ εξασφαλίζεται η αξιοπιστία του συστήματος ηλεκτροδότησης.

Τα επόμενα βήματα

Η επόμενη φάση του έργου θα ολοκληρωθεί το 2019 και προβλέπει περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού της Νάξου και αναβάθμιση καλωδιακών συνδέσεων στην Ανδρο.

Η τρίτη φάση, που επισπεύδεται κατά δύο χρόνια με απόφαση του ΑΔΜΗΕ, περιλαμβάνει την πόντιση δεύτερου καλωδίου μεταξύ Σύρου και Λαυρίου.

Με την ολοκλήρωση των τριών φάσεων, η εξοικονόμηση πόρων για την επόμενη 20ετία θα φτάσει στα 2,7 δισ. ευρώ.

Η τέταρτη φάση του έργου περιλαμβάνει τις δυτικές και νότιες Κυκλάδες, ενώ θα ακολουθήσει η διασύνδεση μεγάλων νησιών των Κυκλάδων.

Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για μια εποχή επενδύσεων στα νησιά, ώστε να μην εξαντλείται η δυναμική τους στον τουρισμό αλλά να αποτελέσουν και αναπτυξιακό πυλώνα για το σύνολο της οικονομίας. Οι διασυνδέσεις είναι διπλής κατεύθυνσης και μπορούν και να στέλνουν ρεύμα στην ηπειρωτική χώρα. Αυτό προσελκύει ενδιαφέρον για επενδύσεις στα ΑΠΕ.

Η ασφάλεια

Αναφερόμενος σε ευρύτερα θέματα που αφορούν τα νησιά, μίλησε για τη δημιουργία βάσης διακομιδών στη Σύρο, που προσφέρει ανταπόκριση σε επείγοντα περιστατικά υγείας. Αναφέρθηκε στο αεροδρόμιο της Σύρου, που χρειάζεται αναβάθμιση για να εξυπηρετεί μεγαλύτερα αεροσκάφη.

Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος του χρόνου και το 2019 να ξεκινήσει η λειτουργία του αναβαθμισμένου αεροδρομίου. Ως σημαντικό χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός το ζήτημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Παράλληλα, όπως είπε, υπάρχει στα σκαριά και η λειτουργία του υδατοδρομίου.

Το μεταφορικό ισοδύναμο

Μίλησε για το αναπτυξιακό συνέδριο για το Νότιο Αιγαίο που θα γίνει μετά το Πάσχα. Όπως είπε, έως τότε θα παρουσιαστεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, που μπορεί να λειτουργήσει πιλοτικά το 2018 και πλήρως το 2019, και θα αφορά το «μεταφορικό ισοδύναμο». Πρέπει να βρούμε τον τρόπο ώστε το κόστος που πληρώνει ο πολίτης για να μεταφέρονται αγαθά στην ηπειρωτική χώρα να είναι ίσο με αυτό που πληρώνεται για μεταφορές αντίστοιχης απόστασης στα νησιά.

Το Νεώριο

Όπως είπε ο πρωθυπουργός είναι ένα ναυπηγείο με πολύ μεγάλη ιστορία και σημαντική παράδοση και υψηλή τεχνογνωσία, αλλά και μεγάλα προβλήματα τα τελευταία χρόνια. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πολλοί έδωσαν «υποσχέσεις» για να ξαναμπεί μπροστά η παραγωγή.

«Είμαι στην ευτυχή θέση να πω ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία της οριστικής διάσωσης των ναυπηγείων, με υπαγωγή στο καθεστώς εξυγίανσης του πτωχευτικού κώδικα. Προβλέπει συμφωνία της σημερινής ιδιοκτησίας, ενός νέου επενδυτή και των δανειστών.

Πιστεύω ότι φτάνουμε στο τέλος, ο επενδυτής έχει βρεθεί, έχει ουσιαστικό, ειλικρινές ενδιαφέρον. Η συμφωνία με τους δανειστές και την ιδιοκτησία έχει ολοκληρωθεί και σε λίγες ημέρες θα υποβληθεί στο δικαστήριο για έγκριση».

Όπως είπε, υπάρχει συναίνεση των εργαζομένων και είναι πιθανόν να ξαναβρεθώ στο νησί σε 3-4 μήνες, για να εγκαινιάσουμε την επαναλειτουργία του ναυπηγείου.

Σχετικά άρθρα