Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ

Δυο νέες μεγάλες ανακαλύψεις για τη νίκη κατά του καρκίνου

Διαβάστε σχετικά για Καρκίνος,

Τρόπο να σταματήσουν την ανάπτυξη του καρκίνου, στερώντας στους όγκους τα συστατικά που τους βοηθούν να εξελιχθούν, βρήκαν επιστήμονες από τις ΗΠΑ.

Συγκεκριμένα, επιστημονική ομάδα από το Πανεπιστήμιο Vanderbilt βρήκε ότι ένα συστατικό που ανακαλύφθηκε πρόσφατα μπορεί να σταματήσει την απορρόφηση της γλουταμίνης από τον καρκινικό όγκο. Διαβάστε παρακάτω…

Αυτό σημαίνει ότι ανοίγονται νέοι ορίζοντες για μελέτες θεραπειών του καρκίνου, που θα στοχεύουν στον μεταβολισμό των καρκινικών κυττάρων.

Οι μεταβολικές διαδικασίες είναι διαφορετικές στα καρκινικά κύτταρα, σε σύγκριση με τα υγιή, και με τον συνδυασμό χημείας, ακτινοχημείας και μοριακής απεικόνισης, μπορούν να ανακαλυφθούν νέες διαγνωστικές τεχνικές και θεραπείες, σύμφωνα με τον dr Charles Manning, έναν εκ των ερευνητών.

Στο πείραμά τους, οι επιστήμονες εντόπισαν ότι, εξαιτίας των μεγαλύτερων μεταβολικών τους αναγκών, τα καρκινικά κύτταρα, για να πολλαπλασιάζονται γρηγορότερα, χρειάζονται και περισσότερη γλουταμίνη. Αναστέλλοντας τη δράση της πρωτεΐνης ACST2, που είναι ο κύριος μεταφορέας της γλουταμίνης, αλλά και ενεργοποιώντας το V-9302, έναν ισχυρό αναστολέα του μεταφορέα της γλουταμίνης, οι ερευνητές κατάφεραν στο εργαστήριο να μειώσουν την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων, καθώς και τις βλάβες που προκαλούν.

Επόμενος στόχος των νέων μελετών είναι να εντοπιστεί αξιόπιστος τρόπος να αναγνωρίζεται κατά πόσο ο εκάστοτε όγκος είναι άμεσα εξαρτώμενος από την γλουταμίνη, καθώς δεν ισχύει για όλους τους τύπους καρκινικών όγκων.

Το πρώτο πειραματικό «τηλεκατευθυνόμενο» σύστημα ανοσοθεραπείας του καρκίνου

Επιστήμονες στις ΗΠΑ ανέπτυξαν το πρώτο μη επεμβατικό σύστημα εξ αποστάσεως αντικαρκινικής θεραπείας. Πρόκειται για ένα πειραματικό σύστημα που χρησιμοποιεί υπερήχους για να ελέγξει από μακριά τις γενετικές διαδικασίες μέσα στα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος του ασθενούς, έτσι ώστε αυτά να μπορούν στη συνέχεια να αναγνωρίζουν καλύτερα και να καταστρέφουν πιο αποτελεσματικά τα καρκινικά κύτταρα.

Η επαναστατική τεχνική εντάσσεται στο νέο πεδίο της μηχανογενετικής, δηλαδή της χρήσης φυσικών δυνάμεων με στόχο την αρχική μεταβολή των μηχανικών ιδιοτήτων των κυττάρων και στη συνέχεια την μεταβολή της έκφρασης των γονιδίων των κυττάρων. Με τον τρόπο αυτό, επιτυγχάνεται μια μορφή τηλε-κατεύθυνσης των δράσεων των κυττάρων και των γονιδίων τους.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι υπέρηχοι επιδρούν μηχανικά πάνω στα Τ λεμφοκύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος και, στη συνέχεια, τα μηχανικά σήματα που προκαλούνται, μετατρέπονται σε γενετικό έλεγχο των κυττάρων, έτσι ώστε αυτά να δώσουν καλύτερα τη μάχη κατά του καρκίνου.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή εμβιομηχανικής Πίτερ Γουάνγκ του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), τροποποίησαν γενετικά τα ανοσοκύτταρα Τ, ώστε αυτά να διαθέτουν πλέον τους κατάλληλους αισθητήρες, που μπορούν να ενεργοποιηθούν εξ αποστάσεως μέσω των υπερήχων.