Ισλαμικό ΚράτοςΤζιχαντιστές
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Τα τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης του Mirage – Πώς «γλίτωσε» ο δεύτερος πιλότος

Τα τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης του Mirage – Πώς «γλίτωσε» ο δεύτερος πιλότος

Η είδηση της συντριβής του Mirage 2000-5Mk2 με κυβερνήτη τον σμηναγό, Γιώργο Μπαλταδώρο έπεσε στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας σαν κεραυνός εν αιθρία.

Κάθε ιπτάμενος αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας (Π.Α.) γνωρίζει πολύ καλά ότι οι κίνδυνοι που υπάρχουν όταν ένα μαχητικό βρίσκεται στον αέρα είναι αυξημένοι και όχι πάντα δυνατόν να υπολογιστούν. Τα τεντωμένα νεύρα των πρώτων ωρών από την πτώση διαδέχθηκαν, αμέσως μετά τον εντοπισμό της σορού του Γ. Μπαλταδώρου, η κατήφεια και η θλίψη για τον 34χρονο ιπτάμενο.

Το Mirage του Γιώργου Μπαλταδώρου ήταν το «νούμερο 1» του ζεύγους που βρισκόταν σε ετοιμότητα στην 135 Σμηναρχία Μάχης στη Σκύρο, και απογειώθηκε λίγο μετά τις 11 το πρωί, ώστε να αναχαιτίσει δύο τουρκικά F-16 που είχαν παραβιάσει τον εθνικό εναέριο χώρο (ΕΕΧ) στην περιοχή μεταξύ Λέσβου και Χίου.

Όταν το ζεύγος των ελληνικών Mirage έφθασε στην περιοχή, τα τουρκικά F-16 βρίσκονταν ήδη στην πορεία επιστροφής προς την Τουρκία και ο Μπαλταδώρος έδωσε σήμα BVR (Beyond Visual Range, κάτι που μεταφράζεται σε απόσταση άνω των 20 μιλίων).

Τα δύο τουρκικά έμειναν εντός του ΕΕΧ μεταξύ 11.15 και 11.24, ενώ η αντίστοιχη είσοδος που είχαν κάνει ακόμη δύο F-4 της γείτονος στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο διήρκεσε επίσης λίγα λεπτά (11.24-11.35), γεγονός που σημαίνει ότι πλέον τα ελληνικά Μιράζ είχαν την άδεια να επιστρέψουν στη Σκύρο, αφού πέταξαν μέχρι περίπου τη Ρόδο.

Ειδοποίηση

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής, κατά την επιστροφή τους προς τη Σκύρο και την προσέγγιση στο αεροδρόμιο της 135 Σ.Μ., τα δύο Mirage πετούσαν σε χαμηλό ύψος πάνω από τη θάλασσα, λόγω της χαμηλής νέφωσης και της αφρικανικής σκόνης που επηρέαζε την ορατότητα. Στις 12.15 ο κυβερνήτης του δεύτερου Mirage ειδοποίησε ότι είδε το αεροσκάφος του Μπαλταδώρου να «βουτάει» απότομα, μόλις 9 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου.

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, λόγω της πολύ κοντινής, παράλληλης πτήσης που πραγματοποιούν τα ζεύγη των μαχητικών σε αυτές τις περιπτώσεις, ο κυβερνήτης του δεύτερου Mirage πραγματοποίησε τεράστια προσπάθεια προκειμένου να μην παρασυρθεί από τη μοιραία «βουτιά» του πρώτου Mirage. Ο κυβερνήτης του δεύτερου αεροσκάφους σε ένα ζεύγος ακολουθεί τον «1», που εν προκειμένω ήταν ο Μπαλταδώρος, ως εκ τούτου απαιτούνται ταχύτατοι χειρισμοί προκειμένου το δεύτερο αεροσκάφος να επανέλθει σε αυτόνομη πορεία. Το δεύτερο Μιράζ σταθεροποιήθηκε μόλις 100 μέτρα πάνω από τη θάλασσα.

Το σήμα του Mirage του Μπαλταδώρου χάθηκε τη στιγμή που βρισκόταν σε εξέλιξη η συνάντηση της Ελληνοαμερικανικής Επιτροπής Υψηλού Επιπέδου, όπου από την πλευρά της Ελλάδας επικεφαλής ήταν ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Πάνος Καμμένος και από τις ΗΠΑ ο Τόμας Γκόφους, βοηθός υφυπουργός Αμυνας για την Ευρωπαϊκή Πολιτική και Πολιτική του ΝΑΤΟ, και ο Τζόναθαν Κοέν, βοηθός υφυπουργός Εξωτερικών για Ευρωπαϊκές και Ευρασιατικές Υποθέσεις. Στη συνάντηση αποφασίστηκε, μεταξύ άλλων, να υπογραφεί μνημόνιο κατανόησης για προβλήτα ΝΑΤΟ στη Σούδα και εγκαταστάσεις ναυτικής υποστήριξης, καθώς και τεχνική διευθέτηση για ανάπτυξη αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ.

Πηγή: Καθημερινή

Σχετικά άρθρα