Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Ποιους και γιατί “βολεύει” ένα τρομοκρατικό χτύπημα στην πτήση της EgyptAir

Ποιους και γιατί “βολεύει” ένα τρομοκρατικό χτύπημα στην πτήση της EgyptAir
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για EgyptAir, FIR Αθηνών, Αεροπλάνο, Αεροπορικό Δυστύχημα, Αεροσκάφος, Αίγυπτος, Απόστολος Πόντας,

Μετρώντας ήδη πέντε 24ωρα από το τραγικό συμβάν του αεροπορικού δυστυχήματος της EgyptAir, της πτήσης με αριθμό ΜS804, η οποία αναχώρησε από το Παρίσι τα ξημερώματα της Παρασκευής με προορισμό το Κάιρο, τεράστια ερωτήματα ανακύπτουν σχετικά με τις συνθήκες και τα αίτια του δυστυχήματος.

Στην προσπάθειά μας να αναζητήσουμε απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά, απευθυνθήκαμε στον δικηγόρο Απόστολο Πόντα, προκειμένου να μας διαφωτίσει, καθώς διαθέτει σχετική εμπειρία.

Ο δικηγόρος Απόστολος Πόντας έχει ασχοληθεί στο παρελθόν με πολύκροτες υποθέσεις, που απασχόλησαν κοινή γνώμη και δικαιοσύνη, όπως «η δίκη της 17 Νοέμβρη» και «η δίκη του Ήλιος».

Ειδικότερα, εκπροσώπησε με ιδιαίτερη επιτυχία, στο ποινικό σκέλος της τελευταίας υπόθεσης, τους συγγενείς των θυμάτων της αεροπορικής τραγωδίας Ήλιος, οι οποίοι βρήκαν ηθική δικαίωση, καθώς σύμφωνα με απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Αθηνών, οι τρεις από τους τέσσερις κατηγορούμενους κρίθηκαν ένοχοι με ποινή φυλάκισης συνολικά 122 ετών έκαστος.

Σύμφωνα με τον Απόστολο Πόντα, το ενδεχόμενο της τρομοκρατικής ενέργειας συγκεντρώνει τις λιγότερες πιθανότητες, ως η αιτία που οδήγησε στην πτώση του αεροσκάφους, καθώς όπως προκύπτει από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, ο Απόστολος Πόντας πιστεύει πως υπήρξε βλάβη πιθανόν στα μηχανικά μέρη του αεροσκάφους.

Προς αυτή την κατεύθυνση συνηγορεί και η μη ανάληψη ευθύνης, αφού ήδη πέντε ημέρες μετά την τραγωδία, καμία τρομοκρατική οργάνωση δεν έχει αναλάβει την ευθύνη της υποτιθέμενης επίθεσης.

Πέραν αυτών όμως, το σενάριο της τρομοκρατικής ενέργειας «θα ήταν βολικό» για όλους τους φορείς που εμπλέκονται στην εκμετάλλευση και στην πιστοποίηση ικανότητας πτήσεως του συγκεκριμένου αεροσκάφους και σε κάθε περίπτωση ο κος Πόντας μας τόνισε, πως υπάρχει μια έντονη προσπάθεια των φορέων αυτών, με προμετωπίδα τις αιγυπτιακές Αρχές, να παρουσιαστεί ως δεδομένος τόπος συντριβής του αεροσκάφους η περιοχή εντός των συνόρων της Αιγύπτου, με απώτερο στόχο τον περιορισμό της εκδικάσεως της όποιας υποθέσεως περί αποζημιώσεως ή αναζήτησης ευθυνών στα αιγυπτιακά δικαστήρια.

Ζητήσαμε περαιτέρω διευκρινήσεις από τον κο Πόντα και μας εξήγησε για ποιους λόγους «θα ήταν βολικό» για τις αιγυπτιακές Αρχές, να εκδικασθεί η υπόθεση στην Αίγυπτο και όχι οπουδήποτε αλλού.

Στο σημείο αυτό, μας τόνισε ότι πιθανή εκδίκασή της στην Ελλάδα ή σε κάποιο άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα πραγματοποιείτο υπό όρους πλήρους διαφάνειας και δικαστικής αυτονομίας, καθώς επίσης, εντός του Ευρωπαϊκού νομικού πλαισίου, το οποίο προβλέπει διαφορετικές διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης σε σχέση με το αιγυπτιακό νομικό καθεστώς.

Ακόμα, πιθανή εκδίκαση της υπόθεσης σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο θα διερευνούσε σε βάθος το σύστημα εκπαίδευσης του πληρώματος του αεροσκάφους και τον τυχόν πλημμελή έλεγχο συντήρησης του αεροσκάφους.

Ο κος Πόντας, έθεσε μάλιστα, δύο πολύ σημαντικά ερωτήματα.

«Γιατί αποχώρησε το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό; Και ακολουθώντας τις εντολές ποιου;».

Χαρακτηριστικό της μεθόδευσης των αιγυπτιακών αρχών είναι το γεγονός πως με ιδιαίτερη σκοπιμότητα, θέλησαν να αποκτήσουν τον αποκλειστικό έλεγχο των ερευνών και να περιορίσουν τις λοιπές δυνάμεις άλλων χωρών, χωρίς να υπάρχουν ακριβή και αδιάσειστα στοιχεία, που να αποδεικνύουν ότι η πτώση του αεροπλάνου έγινε σε αιγυπτιακά χωρικά ύδατα.

Αντιθέτως, εκ προοιμίου, θα πρέπει να θεωρήσουμε ως σημείο πτώσης του αεροπλάνου, το σημείο στο οποίο εξέπεμψε το τελευταίο σήμα στα ραντάρ (FIRs).

Όλα αυτά οξύνουν την προπαγάνδα που επιχειρείται από διάφορα μέσα μαζικής ενημέρωσης (ΜΜΕ), της οποίας καθίστανται έρμαια οι συγγενείς των θυμάτων, γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή στις όποιες διεκδικήσεις τους, με κίνδυνο να μην αποδοθούν ευθύνες στους πραγματικούς υπαιτίους της αεροπορικής τραγωδίας που στοίχισε τη ζωή των 66 επιβαινόντων.

Ήδη συγγενείς των θυμάτων από τη Γαλλία, έχουν έρθει σε επαφή με συνεργάτες του κου Πόντα, προκειμένου να εμπλακούν στη διερεύνηση της υπόθεσης.

Τέλος, μας πρόσθεσε, πως όποιος θέλει να δώσει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συμβάν ή έτυχε να βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Κρήτης και της Καρπάθου την ώρα του συμβάντος και μπορεί να παράσχει κρίσιμες πληροφορίες, παρακαλείται να επικοινωνήσει στην ηλεκτρονική διεύθυνση a.pontas@pontaslaw.com και στα τηλέφωνα +302103626861 και +306948627747.

Σχετικά άρθρα